ILFORD, wiodący producent wysokiej jakości profesjonalnych mediów do drukarek atramentowych oraz kolorowych procesów fotograficznych, zaprezentował nową linię podłoży BioMedia. Dedykowane do zastosowań reklamowych podłoża BioMedia są biodegradowalną alternatywą dla dzisiejszych reklamowych podłoży winylowych. Zaprojektowane by sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom jakościowym i wydajnościowym, podłoża ILFORD BioMedia, dzięki
unikalnym enzymom przyspieszającym proces biodegradacji, całkowicie rozkładają się w warunkach beztlenowych. Jako zamiennik powszechnie stosowanych i nie biodegradowalnych, tradycyjnych produktów na bazie winylu, linia ILFORD BioMedia obejmuje
sztywne płyty montażowe, laminaty oraz folie, których powierzchnie wykorzystują zaawansowane technologicznie powłoki, umożliwiające maksymalizację
korzyści dla środowiska bez kompromisu w jakości wydruku.
ILFORD zawsze był siłą napędową w branży obrazowania i konsekwentnie wykazywał zdolność do projektowania produktów odpowiadających potrzebom szybko zmieniającego się rynku. W odpowiedzi na wzmożoną presję na przedsiębiorstwa do przyjęcia polityki i procesów, które
sprzyjają ochronie środowiska, ILFORD utrzymuje wewnętrzną zrównoważoną politykę wdrażania innowacyjnych produktów, a przez wprowadzenie do oferty linii BioMedia wciela w życie zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.
Produkty BioMedia zostały
przetestowane przez niezależne laboratorium i spełniają normy ASTM (American Society for Testing and Materials) dla standardu D5511. Norma ta określa poziom beztlenowej biodegradacji tworzyw sztucznych i gwarantuje, że medium spełniające jej wymogi ulega biodegradacji w warunkach beztlenowych. Produkty całkowicie ulegające biodegradacji, pomagają
zaoszczędzić cenną przestrzeń składowania odpadów i eliminują potencjalnie szkodliwy wpływ na środowisko, związany z eksploatacją zazwyczaj stosowanych tradycyjnych reklamowych podłoży do druku. W przypadku braku możliwości składowania odpadów, podłoża BioMedia można spalać, a proces ten
nie uwalnia szkodliwych gazów i chemikaliów.
Nowa linia ILFORD BioMedia obejmuje:
•
BioMedia Display Film: elastyczne podłoże do druku dostępne w standardowych rozmiarach roli i grubościach 250, 350 lub 500 mikronów. Oparty na
mikroporowatej wierzchniej warstwie odpowiadającej za tworzenie obrazu, BioMedia Display Film jest kompatybilny z urządzeniami wykorzystującymi w procesie druku
technologie: wodne, eco-solvent, solvent oraz latex i jest certyfikowany przez HP do użytku z ich urządzeniami latexowymi. Nadaje się do zastosowań wewnętrznych jako bezpośredni zamiennik dla mediów na bazie winylu lub poliestru, może być używany w zastosowaniach takich jak pop-up i display, a także do tworzenia wydruków ekspozycyjnych, plakatów i paneli wystawienniczych.
•
BioMedia Display Film UV: Kompatybilny z drukarkami UV, dedykowany do zewnętrznych zastosowań ekspozycyjnych, z uwzględnieniem produkcji plakatów czy banerów. Gama produktów jest
dostępna w różnych gramaturach i rozmiarach rolki, tak by spełnić wymogi charakterystyczne dla różnorodnych zastosowań.
•
BioMedia Rigid Display Board: płyty do bezpośredniego nadruku, dedykowane do wszystkich platform druku UV. Występujące w grubościach 750 mikronów, 1.5mm i 3mm, sprawdzają się jako trwałe
zamienniki dla tradycyjnych płytek montażowych, takich jak Foamex. Idealne do zastosowań signage i ekspozycyjnych oraz jako okładziny wewnętrzne.
•
BioMedia Laminate: Laminaty BioMedia 75, 125 i 250 mikronów umożliwiają biodegradowalne satynowe wykończenie. Mają one podobne właściwości do
tradycyjnych laminatów poliestrowo-szklanych, a przy tym podlegają biodegradacji i możliwy jest ich recykling. Mogą być używane z różnymi podłożami w zastosowaniach wewnętrznych i zewnętrznych.
W stronę ekologii ILFORD został uznany przez Swiss Workers Health Authorities za wzór odpowiedzialnej firmy zajmującej się obróbką nanocząsteczek, a od 2007 r., zmniejszył emisję dwutlenku węgla o 30%.
"Nasze zaangażowanie w zdrowie planety już od dawna ma wpływ na model biznesowy w ILFORD. Dotychczas nasze wysiłki koncentrowały się na szukaniu odpowiedzi na pytanie, co my jako firma, możemy zrobić z naszej strony dla zmniejszenia naszego oddziaływania na środowisko. Teraz możemy być bardziej zaangażowani w to przedsięwzięcie", powiedział Paul Willems, dyrektor generalny i dyrektor ds. sprzedaży globalnej. "Wraz z wprowadzeniem linii ILFORD BioMedia, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom sposób na ograniczenie ich wpływu na planetę, bez konieczności rezygnacji z wysokich standardów jakościowych, których oczekują od naszych mediów do druku". Podczas gdy eksperci ds. druku ILFORD skoncentrowani byli nad badaniami i rozwojem linii podłoży BioMedia, uzyskanie wysokiej jakości wydruków i trwałych mediów nie mogły być wprowadzone na rynek bez cennej współpracy z partnerami.
Kluczowe testy podłoży BioMedia przeprowadziła firma Mimaki USA, na swoich drukarkach, przy użyciu oprogramowania Caldera RIP. W celu zapewnienia najwyższej jakości obrazu i odpowiednich proporcji atramentu podczas drukowania, dla wszystkich podłoży wykonane zostały
bardzo dokładne profile barwne ICC dla popularnych drukarek wielkoformatowych. By zagwarantować najwyższą jakość tworzonej technologii, podczas testów i wdrażania nowej linii produktów w rzeczywistych warunkach druku reklamowego, ILFORD współpracował z Alpha Imaging Technologies Inc.
"Okazało się, że podłoża ILFORD BioMedia sprostały najbardziej rygorystycznym testom i wymaganiom. Stosowaliśmy nasze media w regularnej pracy ze zleceniami klientów, tak by mieć
możliwość porównania z rezultatami uzyskiwanymi dotychczas na standardowych mediach na bazie winylu. Wydruki na podłożach BioMedia wyróżniały się najlepszą jakością obrazu, jaką dotychczas widzieliśmy”, powiedział Tom Sweeney, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Alpha Imaging Technologies Inc. "W bezpośrednim porównaniu z konkurencyjnymi mediami, nie ulegającymi biodegradacji, linia ILFORD BioMedia dowodzi, że podłoża przyjazne dla środowiska mogą być odpowiednią alternatywą, bez ryzyka obniżenia jakości wydruków."
Podłoża ILFORD BioMedia można zamawiać w przedsprzedaży. Wysyłka rozpocznie się na początku stycznia 2012 roku. Drukarnie komercyjne, w sprawie cen, mogą kontaktować się z dystrybutorami.
Więcej szczegółów na temat linii ILFORD BioMedia znajduje się na stronie: www.ilford.com
Zobacz także:Podłoża Omnijet do druku wieloformatowegoŚwiąteczne propozycje aparatów od OlympusaNajlepiej uczyć się zimą - kursy fotograficzne 150 zł taniejDrukarki i personalizowane upominki od HPNagroda BERTL's BEST dla atramentów XeroxOprogramowanie Kodak Document Print App dla urządzeń z systemem AndroidKonkurs Adobe - dołącz do najlepszychInnowacyjne narzędzie do czyszczenia obiektywówTargi CES 2012 zgromadzą ponad 2700 wystawców''22 historie'' według Sylwestra RozmiarkaOstatnia prosta konkursu Hasselblad Masters Awards 2012Trochę fotografii, trochę historii - spotkanie z Filipem SpringeremNowy V-Lux 3 Superzoom od LeicaXQD, powstał nowy i lepszy format kart pamięciTeleobiektyw Tamron 18-200 mm do aparatów Sony NEXSony Store w unikatowej świątecznej dekoracjiOstatni miesiąc na zgłoszenie prac do Sony World Photography AwardsOgrody polskie, wernisaż prac Wojciecha PrażmowskiegoZdjęcia roku 2011 według ReutersaKata rozpoczyna 11 edycję konkursu z nagrodamiŚwieża i nowa strona firmowa SamsungaZdjęcia panoramiczne – aparaty Sony zrobią je za CiebieRelacja: Podstawy fotografii – kurs Akademii NikonaSony NEX – system nie tylko fotograficznyRecenzja: Nieznane twarze Marilyn MonroeTEST: Nikon V1, czyli debiut nowego systemuFotografia podróżnicza - porady na dobry początekNeutralne filtry szare połówkowe w fotografii krajobrazowejTEST: Sony NEX-5N – udana modernizacjaMAKRO – kilka porad na dobry i... tani początekTEST: Olympus PEN E-P3 - alternatywa dla lustrzanki