Strona główna  >  Edycja obrazu  >  Warsztaty

Victor Hasselblad swoją karierę rozpoczął praktyką w zakładach Zeissa?

Warsztat: Zdjęcie z kolekcji dziadka
Fotograficzny styl retro ma w sobie coś magicznego. Stare, wyblakłe, a niekiedy pogięte fotografie mają więcej uroku, niż niejeden nowoczesny obrazek. Często jednak, gdy sami próbujemy wykonać zdjęcie stylizowane na wiekowe, efekty naszych działań okazują się być dalekie od ideału. Z naszego warsztatu dowiecie się, jak można uporać się z tym zadaniem.

Warsztat: Szybkie tonowanie zdjęć w programach graficznych
Tradycyjne techniki ciemniowe pozwalają uzyskiwać monochromatyczne fotografie o zróżnicowanej tonacji barwnej. Dziś te same efekty uzyskać możemy dzięki pomocy programów graficznych. Użytkownicy takich aplikacji jak np. Photoshop, Photoshop Elements czy Paint Shop Pro mogą skorzystać w tym celu z dwóch narzędzi – Hue/Saturation i Duotone. Posługiwanie się nimi jest niezwykle proste, a efekty ich użycia bywają niekiedy zdumiewające...

Warsztat: Usuwanie koloru – konwersja fotografii do czerni i bieli
O tym, że czarno-białe obrazy przyciągają uwagę widzów, nie trzeba przekonywać żadnego fotoamatora. Jednak nie każde zdjęcie zamienione do postaci monochromatycznej wzbudzi od razu zachwyt oglądających. Aby tak się stało, potrzebna jest nie tylko nadająca się do tego celu fotografia, ale i świadome użycie narzędzi oferowanych przez programy graficzne.

Warsztat: Prosta ramka typu pass-partout w Photoshopie
Dobre zdjęcie wymaga odpowiedniej oprawy. Choć nie zawsze dodanie ramki służy fotografii, to jednak w wielu wypadkach wzmacnia siłę oddziaływania znajdującego się na niej obrazu. W tym warsztacie pokażę, jak przy pomocy kliku nietrudnych działań w Photoshopie uzyskać prostą, klasyczną ramkę typu pass-partout.

Cyfrowe panoramowanie i zoomowanie
Fotografując ludzi i miejsca w ruchu zazwyczaj zależy nam, aby uchwycić ten ruch również na nieruchomej fotografii. Nie zawsze nam się to jednak udaje, a w wielu sytuacjach ponowne wykonanie tego samego zdjęcia jest już niemożliwe. Na szczęście to, czego nie udało nam się osiągnąć podczas sesji zdjęciowej, możemy wykonać w domowym zaciszu za pomocą programu graficznego.

Warsztat: Mała głębia ostrości na zdjęciach z kompaktów
Aparaty kompaktowe są cyfrakami dyskretnymi i łatwymi w obsłudze. Mają one jednak pewne cechy, które utrudniają wykonywanie zdjęć. Jedną z nich, jest bardzo duża głębia ostrości, którą trudno jest zmniejszyć tradycyjnymi metodami. W takiej sytuacji możemy się jednak uciec do pomocy komputera i aplikacji graficznej.

Regulacja balansu bieli w plikach JPEG
Bardzo często po zrzuceniu zdjęć na dysk twardy komputera okazuje się, że automatyczny pomiar balansu bieli zawiódł i zdjęcia obarczone są zafarbem, którego wcale sobie nie życzyliśmy. Nie ma problemu, jeśli fotografie były rejestrowane w formacie RAW – w takiej sytuacji możemy ich kolorystykę z łatwością skorygować. Co jednak, jeżeli materiał został zachowany w plikach JPEG? Jak się okazuje, w takim przypadku też możemy sobie poradzić.

Warsztat: Efektowny kolaż zdjęć
Ciekawie zaprojektowany kolaż zdjęć z powodzeniem można opublikować na blogu jako mini-relację z weekendowego wypadu lub przesłać mailem jako pocztówkę z wakacji. Pokazujemy jak szybko wykonać taką kompozycję za pomocą darmowego programu Photoscape 3.

Warsztat: Usuwanie niepożądanych elementów obrazu
Grupa turystów, stado gołębi, przypadkowo przejeżdżający rowerzysta – to wszystko potrafi zepsuć zdjęcie, jeśli naszym obiektem zainteresowania jest wyłącznie sama architektura lub pejzaż. W przypadku, gdy wspomniane elementy znajdują się w ruchu, wówczas łatwo możemy się ich pozbyć z fotografii. W zależności od naszych upodobań użyjemy do tego celu komputera lub sięgniemy po sprawdzone, "analogowe" metody.

Warsztat: Korekta zniekształceń geometrycznych w Photoshopie CS2/CS3
Budynki to wdzięczny ale też kłopotliwy temat zdjęć. Ileż razy fotografując ciekawą budowlę odkrywaliśmy, że zdjęcia przedstawiają budynek dziwnie wypukły i nachylony pod nienaturalnym kątem? W tym warsztacie pokazujemy, jak sobie z tym poradzić za pomocą programu graficznego oraz podpowiadamy, jak uniknąć tego typu pułapek.

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Konkurs  Konkurs
Zima ma swój urok

Mroźny pejzaż, oszroniony detal, połyskujący lód to niezwykle wdzięczne tematy zdjęć. Czekamy na Wasze fotograficzne zdjęcia z krainy śniegu i lodu.
Zima ma swój urok

Ostatnio dodane zdjęcie:
[23.02.2017]
Autor:
MHz

Czas generacji: 0.106s.