Strona główna  >  Edycja obrazu  >  Warsztaty  >  Warsztat: Efektowny kolaż zdjęć

Pierwszy nowoczesny obiektyw zmiennoogniskowy powstał już w 1948 roku, najstarsza zaś tego typu konstrukcja pochodzi z przełomu XIX i XX wieku?

Warsztat: Efektowny kolaż zdjęć
Autor: Sebastian Kuniszewski
Ciekawie zaprojektowany kolaż zdjęć z powodzeniem można opublikować na blogu jako mini-relację z weekendowego wypadu lub przesłać mailem jako pocztówkę z wakacji. Pokazujemy jak szybko wykonać taką kompozycję za pomocą darmowego programu Photoscape 3.

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »

Bezpłatny Photoscape 3 to poręczny edytor zdjęć, w którym znajdziemy wszystkie niezbędne funkcje jakie powinien mieć amatorski program służący do edycji plików graficznych.

Za pomocą programu bez żadnych problemów wykadrujemy fotografie, zmienimy ich jasność i kontrast, balans bieli, zastosujemy filtry efektowe, usuniemy efekt czerwonych oczu itp. Photoscape pozwala również na tworzenie zdjęć panoramicznych, animowanych GIF-ów, wprowadzanie zmian do wielu zdjęć jednocześnie, konwersje z formatu RAW do JPG i wiele więcej. Tym co wyróżnia Photoscape 3 od innych tego typu bezpłatnych aplikacji są dwa ciekawe moduły nazwane: Page i Combine. Za ich pomocą w przeciągu kilku minut można stworzyć efektowny kolaż zdjęć.

Graficzne menu główne w darmowym programie Photoscape 3

Po uruchomieniu programu Photoscape 3 na ekranie ukaże się graficzne menu główne, które zostało podzielone ze względu na funkcjonalność aplikacji. Narzędzia przeznaczone do przygotowania kompozycji miniatur zdjęć kryją się pod ikonami opisanymi jako "Page" i "Combine". Na początek proponujemy wybrać Page – rozbudowany moduł, który daje sporo swobody podczas tworzeniu kolaży fotografii.

Jeden z szablonów ułatwiających przygotowanie kolażu zdjęć.

Po kliknięciu "Page" uruchomi się nowe okienko, w którego centralnej części widoczna jest "makieta" przyszłej kompozycji zdjęć. W wyraźnie zaznaczonych, różnej wielkości polach, możemy umieszczać własnymi fotografie. Wystarczy wybrać w lewej części okna katalog ze zbiorem zdjęć, z których chcemy przygotować kolaż. Zawartość zaznaczonego folderu zostanie wyświetlona w dolnej części panelu poniżej drzewa katalogów. Następnie korzystając z mechanizmu "przeciągnij i upuść" (drag and drop) możemy przenosić fotografie do poszczególnych boksów szablonu. Zdjęcia można również umieścić w wybranym polu dwukrotnie na nim klikając myszką i wskazując położenie na dysku twardym wybranej fotki.

Zdjęcia umieszczamy w polach szablonu przeciągając je za pomocą myszki

Po umieszczeniu zdjęcia w danym polu szablonu, zostaje ono automatycznie zmniejszone. Jako, że przykładowa makieta składa się wyłącznie z kwadratowych kadrów, fotografie można przesuwać w poziomie samodzielnie wybierając, który fragment zdjęcia będzie widoczny w kolażu. Jeżeli jednak nie podobają nam się nasze zdjęcia po przycięciu boków w stosunku 1:1 możliwa jest całkowita zmiana wyglądu szablonu. W Photoscape 3 do dyspozycji mamy aż 110 gotowych do użycia wzorów. Widoczne są one w panelu znajdującym się po prawej stronie okna programu i różnią się od siebie zarówno liczbą możliwych do wykorzystania zdjęć, ich ułożeniem oraz formatem kadru. Minusem aplikacji jest brak możliwości zmiany szablonu z zachowaniem ułożonych w nim fotografii. Po wybraniu innego wzoru pracę trzeba zacząć od zera.
« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »
Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Moja pocztówka z wakacji

Podróżując odkrywamy czasem miejsca tak niezwykłe, że koniecznie chcielibyśmy pokazać je innym. Często kupujemy wówczas widokówkę, która ma jak najlepiej oddać atmosferę danego miejsca. Mając jednak pod ręką aparat fotograficzny warto pokusić się o zarejestrowanie własnej pocztówki z wakacji – wyślijcie je do nas – czekamy!
Moja pocztówka z wakacji

Ostatnio dodane zdjęcie:
[22.07.2017]
Autor:
J_P

Czas generacji: 0.062s.