Strona główna  >  Praktyka  >  Pomysł na sesję

Założenia standardu Cztery Trzecie nakładają konstruktorom szczególne ograniczenia na dowolność konstrukcji obiektywów systemowych, dzięki którym nawet obiektywy szerokokątne umożliwiają uzyskanie poprawnego obrazu w każdym miejscu matrycy?

Portret w plenerze – praktyczny poradnik
Jakże często i to zupełnie nieświadomie jesteśmy fotografami portrecistami. Przecież nieustannie robimy zdjęcia naszym bliskim czy znajomym. Warto zatem poznać parę zasad, które pomogą z przypadkowych obrazów zrobić przemyślane, pełne wyrazu fotografie.

Jak wykonywać świąteczne portrety
Wraz z rosnącą popularnością na wysyłanie spersonalizowanych kartek świątecznych i kalendarzy z rodzinnymi zdjęciami, umiejętność uchwycenia perfekcyjnego portretu staje się bardzo cenna. Chcąc przybliżyć użytkownikom sprzętu fotograficznego kilka zasad udanej sesji świątecznej, Canon, we współpracy ze światowej sławy portrecistą – Christianem Anderlem – przygotował listę 5 porad i wskazówek, które podpowiedzą, jak należy przygotować się do udanego zdjęcia.

Zorza polarna – jak i kiedy fotografować światło północy?
Zorza polarna lub, jak mówią Finowie, Revontulet czyli lisi ogień to według legend i podań światło zsyłane przez bogów dla ludzi w długą noc polarną, iskierki śniegu wyrzucane w niebo przez biegnącego po zaśnieżonych górach lisa lub, jak wierzyli wikingowie, nocna zbroja pomagająca w walce. Zapraszamy do przeczytania relacji z wyprawy fotograficznej w poszukiwaniu tego niesamowitego światła północy.

Jak fotografować w deszczu i mgle
Krople deszczu, odbicia w kałużach, strugi deszczu czy zamglona perspektywa - wszystkie te okoliczności fotograf może wykorzystać na swoją korzyść, tworząc niepowtarzalne zdjęcia. Przed ''deszczowym plenerem'' trzeba tylko odpowiednio zadbać o siebie i swój sprzęt.

12 najwspanialszych miejsc na świecie na fotograficzny plener
Proponujemy 12 miejsc na świecie, które naszym zdaniem są warte fotograficznej wyprawy. Wyselekcjonowaliśmy te, które niemal w 100% gwarantują udane zdjęcia. Może wybierzesz jedno z nich na swój plener?

Polska na weekend: PODLASIE - gdzieś tam za Bugiem
Mówimy ''za Bugiem'' i myślimy - gdzieś bardzo, bardzo daleko. Niczym bajkowa kraina za siedmioma górami i siedmioma morzami. Tymczasem ''za Bugiem'' to także w Polsce, na południowych krańcach województwa podlaskiego. W związku z nadejściem wiosny zapraszamy na fotograficzny plener na Podlasie i zachęcamy do odwiedzenia pierwszego w Polsce Muzeum Pisanki.

Street photography – sceny nie tylko z ulicy
W poszukiwaniu ciekawych kadrów, niektórzy potrafią zjeździć pół świata. Jednak przy odrobinie szczęścia i wysiłku, niepowtarzalne sceny możemy uwiecznić tuż za drzwiami naszego mieszkania.

Digiscoping, czyli świat w dużym przybliżeniu
Koncepcja jest prosta – umieść aparat cyfrowy za okularem... i pstrykaj! Zobacz, na czym polega digiscoping, czyli fotografowanie za pomocą aparatu i lunety.

Plener – dokąd, kiedy i z czym?
Dobre przygotowanie do fotograficznej wyprawy plenerowej ułatwia uzyskanie ciekawych kadrów. O tym co zrobić, aby wysiłek włożony w przygotowanie wyjazdu nie został zniweczony przez jeden szczegół opowiada Marek Waśkiel.

MAKRO – kilka porad na dobry i... tani początek
Fotografowanie drobnych przedmiotów, owadów, kropel wody i kwiatów jest nieomal obowiązkowym etapem w twórczości każdego fotografa. Jednak jak każde zauroczenie potrafi bardzo szybko minąć pozostawiając początkującego fotoamatora z mnóstwem niepotrzebnego, a często bardzo drogiego sprzętu. Postaramy się zatem doradzić, jak ominąć tę pułapkę.

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »
Konkurs  Konkurs
Pełna życia martwa natura

Fotografując rzeczy można w atrakcyjny sposób ukazać kształt, barwę i fakturę. Wszystko zależy od wykorzystanego światła i oryginalnego punktu widzenia... Czekamy na Wasze zdjęcia przestawiające przedmioty lub martwą naturę.
Pełna życia martwa natura

Ostatnio dodane zdjęcie:
[19.02.2018]
Autor:
Helena Drożdża

Czas generacji: 0.207s.