Strona główna  >  Praktyka  >  Pomysł na sesję

Film małoobrazkowy 36 x 24 mm ma wymiary identyczne z taśmą filmową 35 mm?

Fotografia podróżnicza - porady na dobry początek
Aparat fotograficzny jest nieodłącznym towarzyszem współczesnych podróżników. Rejestruje się nim ważne chwile, osoby, które napotkaliśmy na swej drodze, ciekawe miejsca i zachwycające krajobrazy. Wiele osób tęskni za dalekimi i egzotycznymi wyprawami z aparatem fotograficznym. Powszechne jest przekonanie, że wyłącznie z takich wojaży przywozi się mnóstwo wspaniałych zdjęć. Nic bardziej mylnego.

12 najwspanialszych miejsc na świecie na fotograficzny plener
Proponujemy 12 miejsc na świecie, które naszym zdaniem są warte fotograficznej wyprawy. Wyselekcjonowaliśmy te, które niemal w 100% gwarantują udane zdjęcia. Może wybierzesz jedno z nich na swój plener?

Szerokie ujęcia – jak zrobić 360-stopniową panoramę
Zdjęcia panoramiczne pozwalają oglądającemu poczuć się tak, jakby znajdował się na miejscu fotografa. Jeśli szukasz okazji, aby spróbować swoich sił w nowej technice, a przy okazji nie nadwyrężyć swojego portfela, spróbuj zanurzyć się w świat jednego z najbardziej ekscytujących rodzajów fotografii.

Plener – dokąd, kiedy i z czym?
Dobre przygotowanie do fotograficznej wyprawy plenerowej ułatwia uzyskanie ciekawych kadrów. O tym co zrobić, aby wysiłek włożony w przygotowanie wyjazdu nie został zniweczony przez jeden szczegół opowiada Marek Waśkiel.

Polska na weekend: PODLASIE - gdzieś tam za Bugiem
Mówimy ''za Bugiem'' i myślimy - gdzieś bardzo, bardzo daleko. Niczym bajkowa kraina za siedmioma górami i siedmioma morzami. Tymczasem ''za Bugiem'' to także w Polsce, na południowych krańcach województwa podlaskiego. W związku z nadejściem wiosny zapraszamy na fotograficzny plener na Podlasie i zachęcamy do odwiedzenia pierwszego w Polsce Muzeum Pisanki.

Portret w plenerze – praktyczny poradnik
Jakże często i to zupełnie nieświadomie jesteśmy fotografami portrecistami. Przecież nieustannie robimy zdjęcia naszym bliskim czy znajomym. Warto zatem poznać parę zasad, które pomogą z przypadkowych obrazów zrobić przemyślane, pełne wyrazu fotografie.

Jak wykonywać świąteczne portrety
Wraz z rosnącą popularnością na wysyłanie spersonalizowanych kartek świątecznych i kalendarzy z rodzinnymi zdjęciami, umiejętność uchwycenia perfekcyjnego portretu staje się bardzo cenna. Chcąc przybliżyć użytkownikom sprzętu fotograficznego kilka zasad udanej sesji świątecznej, Canon, we współpracy ze światowej sławy portrecistą – Christianem Anderlem – przygotował listę 5 porad i wskazówek, które podpowiedzą, jak należy przygotować się do udanego zdjęcia.

Zorza polarna – jak i kiedy fotografować światło północy?
Zorza polarna lub, jak mówią Finowie, Revontulet czyli lisi ogień to według legend i podań światło zsyłane przez bogów dla ludzi w długą noc polarną, iskierki śniegu wyrzucane w niebo przez biegnącego po zaśnieżonych górach lisa lub, jak wierzyli wikingowie, nocna zbroja pomagająca w walce. Zapraszamy do przeczytania relacji z wyprawy fotograficznej w poszukiwaniu tego niesamowitego światła północy.

Jak fotografować w deszczu i mgle
Krople deszczu, odbicia w kałużach, strugi deszczu czy zamglona perspektywa - wszystkie te okoliczności fotograf może wykorzystać na swoją korzyść, tworząc niepowtarzalne zdjęcia. Przed ''deszczowym plenerem'' trzeba tylko odpowiednio zadbać o siebie i swój sprzęt.

Street photography – sceny nie tylko z ulicy
W poszukiwaniu ciekawych kadrów, niektórzy potrafią zjeździć pół świata. Jednak przy odrobinie szczęścia i wysiłku, niepowtarzalne sceny możemy uwiecznić tuż za drzwiami naszego mieszkania.

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »

[15.10.2018]
Autor:
Marzena Dudek

Czas generacji: 0.048s.