Poradnik kupującego Obóz fotograficzno-kulinarny na Jurze 2015
Strona główna  >  Praktyka  >  Techniki fotograficzne

Pierwsze cyfrowe zdjęcie powstało ponad 30 lat temu?

Fotografowanie sztucznych ogni w praktyce
W czasie Sylwestra i karnawału nie będzie brakowało okazji do zrobienia zdjęć fajerwerków. Dla uzyskania jak najlepszych efektów warto zapoznać się z kilkoma poradami, aby po szampańskiej zabawie pozostały nam wspaniałe pamiątki.

Gwieździste zdjęcia
Efekt gwiazdki (ang. Cross) jest już starym i niegdyś bardzo popularnym trikiem fotograficznym. W epoce szybkiego rozwoju fotografii cyfrowej można go uzyskać na wiele sposobów – każdy z nich przynosi nieco odmienne efekty, więc warto poznać je wszystkie.

Fotografowanie dzieci
Nasze pociechy to temat numer jeden w domowym albumie. To właśnie im poświęcamy najwięcej czasu – szczególnie w pierwszym okresie życia. W dobie aparatów cyfrowych powstają gigabajty ujęć dzieci. Dobrze jest więc poznać kilka podstawowych zasad, aby w ferworze radosnego uwieczniania swoich pociech nie popełniać zbyt wielu błędów lub też, z braku wiedzy, nie utracić niepowtarzalnych chwil.

Jasna optyka przydatna nie tylko zawodowcom
Fotoamatorzy często są przekonani, że jasna optyka to oferta głównie dla zawodowców. Utwierdza ich w tym wysoka cena większości obiektywów o stałym świetle f/2.8 lub f/4 oraz brak świadomości na temat tego, do czego mogliby ją wykorzystać. Zobaczmy zatem jakie możliwości stwarza fotografowanie jasnymi szkłami, ponieważ, aby przekonać się o ich zaletach, wcale nie trzeba od razu wydać fortuny.

Panoramowanie – efektowne oddanie ruchu na fotografii
Czy można wykonać ostre zdjęcie poruszając aparatem? Ależ tak, jest to jedna z podstawowych technik fotograficznych, stosowana przy fotografowaniu szybko przemieszczających się obiektów. Odpowiednie jej wykorzystanie pozwala uzyskać bardzo efektowne ujęcia.

Zdjęcia panoramiczne – poradnik dla początkujących
Przez ponad 150 lat istnienia zdjęcia panoramiczne fascynowały i nadal fascynują kolejne pokolenia fotoamatorów. W naszym nowym cyklu pokazujemy, jak tworzyć te niezwykłe obrazy. Pierwsza część kierowana jest do osób dopiero zaczynających przygodę z tym typem fotografii.

Konkurs  Konkurs
Majówka z aparatem

Na majówkę, na majówkę! Z aparatem na wędrówkę! Czekamy na Wasze zdjęcia pełne kolorów i apetytu na życie, barw i malowniczych pejzaży, w których wiosenna kolorystyka odgrywa główną rolę.
Majówka z aparatem

Ostatnio dodane zdjęcie:
[25.05.2015]
Autor:
Martyna Hadasik

Czas generacji: 0.087s.