Poradnik kupującego Obóz fotograficzno-kulinarny na Jurze 2015
Strona główna  >  Praktyka  >  Techniki fotograficzne

Jedną z postaci greckiego Kościoła Prawosławnego jest Święty Nikon?

Fotografowanie sztucznych ogni w praktyce
W czasie Sylwestra i karnawału nie będzie brakowało okazji do zrobienia zdjęć fajerwerków. Dla uzyskania jak najlepszych efektów warto zapoznać się z kilkoma poradami, aby po szampańskiej zabawie pozostały nam wspaniałe pamiątki.

Gwieździste zdjęcia
Efekt gwiazdki (ang. Cross) jest już starym i niegdyś bardzo popularnym trikiem fotograficznym. W epoce szybkiego rozwoju fotografii cyfrowej można go uzyskać na wiele sposobów – każdy z nich przynosi nieco odmienne efekty, więc warto poznać je wszystkie.

Fotografowanie dzieci
Nasze pociechy to temat numer jeden w domowym albumie. To właśnie im poświęcamy najwięcej czasu – szczególnie w pierwszym okresie życia. W dobie aparatów cyfrowych powstają gigabajty ujęć dzieci. Dobrze jest więc poznać kilka podstawowych zasad, aby w ferworze radosnego uwieczniania swoich pociech nie popełniać zbyt wielu błędów lub też, z braku wiedzy, nie utracić niepowtarzalnych chwil.

Jasna optyka przydatna nie tylko zawodowcom
Fotoamatorzy często są przekonani, że jasna optyka to oferta głównie dla zawodowców. Utwierdza ich w tym wysoka cena większości obiektywów o stałym świetle f/2.8 lub f/4 oraz brak świadomości na temat tego, do czego mogliby ją wykorzystać. Zobaczmy zatem jakie możliwości stwarza fotografowanie jasnymi szkłami, ponieważ, aby przekonać się o ich zaletach, wcale nie trzeba od razu wydać fortuny.

Panoramowanie – efektowne oddanie ruchu na fotografii
Czy można wykonać ostre zdjęcie poruszając aparatem? Ależ tak, jest to jedna z podstawowych technik fotograficznych, stosowana przy fotografowaniu szybko przemieszczających się obiektów. Odpowiednie jej wykorzystanie pozwala uzyskać bardzo efektowne ujęcia.

Zdjęcia panoramiczne – poradnik dla początkujących
Przez ponad 150 lat istnienia zdjęcia panoramiczne fascynowały i nadal fascynują kolejne pokolenia fotoamatorów. W naszym nowym cyklu pokazujemy, jak tworzyć te niezwykłe obrazy. Pierwsza część kierowana jest do osób dopiero zaczynających przygodę z tym typem fotografii.

Konkurs  Konkurs
Wiosenna pogoda

Wiosenna pogoda, czyli trochę zimy, trochę lata – za oknem, ale i w naszym sercu. Początek wiosny to czas ciągłych zmian, odradzania się przyrody, odżywania nadziei, walki starego z nowym. Czekamy na wasze zdjęcia ukazujące te zmieniające się nastroje w przyrodzie i w waszym wnętrzu...
Wiosenna pogoda

Ostatnio dodane zdjęcie:
[25.04.2015]
Autor:
red

Czas generacji: 0.082s.