Strona główna  >  Praktyka  >  Techniki fotograficzne

Do pierwszych aparatów dalmierzowych Canona (o nazwie Hansa Kwanon) w latach 1934–46 obiektywy produkował Nippon Kōgaku Kōgyō K.K. – czyli dzisiejszy Nikon?

Fotografowanie dzieci
Nasze pociechy to temat numer jeden w domowym albumie. To właśnie im poświęcamy najwięcej czasu – szczególnie w pierwszym okresie życia. W dobie aparatów cyfrowych powstają gigabajty ujęć dzieci. Dobrze jest więc poznać kilka podstawowych zasad, aby w ferworze radosnego uwieczniania swoich pociech nie popełniać zbyt wielu błędów lub też, z braku wiedzy, nie utracić niepowtarzalnych chwil.

Zdjęcia panoramiczne – poradnik dla początkujących
Przez ponad 150 lat istnienia zdjęcia panoramiczne fascynowały i nadal fascynują kolejne pokolenia fotoamatorów. W naszym nowym cyklu pokazujemy, jak tworzyć te niezwykłe obrazy. Pierwsza część kierowana jest do osób dopiero zaczynających przygodę z tym typem fotografii.

Fotografowanie sztucznych ogni w praktyce
W czasie Sylwestra i karnawału nie będzie brakowało okazji do zrobienia zdjęć fajerwerków. Dla uzyskania jak najlepszych efektów warto zapoznać się z kilkoma poradami, aby po szampańskiej zabawie pozostały nam wspaniałe pamiątki.

Panoramowanie – efektowne oddanie ruchu na fotografii
Czy można wykonać ostre zdjęcie poruszając aparatem? Ależ tak, jest to jedna z podstawowych technik fotograficznych, stosowana przy fotografowaniu szybko przemieszczających się obiektów. Odpowiednie jej wykorzystanie pozwala uzyskać bardzo efektowne ujęcia.

Jasna optyka przydatna nie tylko zawodowcom
Fotoamatorzy często są przekonani, że jasna optyka to oferta głównie dla zawodowców. Utwierdza ich w tym wysoka cena większości obiektywów o stałym świetle f/2.8 lub f/4 oraz brak świadomości na temat tego, do czego mogliby ją wykorzystać. Zobaczmy zatem jakie możliwości stwarza fotografowanie jasnymi szkłami, ponieważ, aby przekonać się o ich zaletach, wcale nie trzeba od razu wydać fortuny.

Gwieździste zdjęcia
Efekt gwiazdki (ang. Cross) jest już starym i niegdyś bardzo popularnym trikiem fotograficznym. W epoce szybkiego rozwoju fotografii cyfrowej można go uzyskać na wiele sposobów – każdy z nich przynosi nieco odmienne efekty, więc warto poznać je wszystkie.

Konkurs  Konkurs
Z bliska świat wygląda inaczej

Rzeczy oglądane z bardzo bliska lub nawet w pewnym powiększeniu potrafią odkryć przed nami zupełnie nowe światy. Czekamy na Wasze makrofotografie i fotografie zbliżeniowe ukazujące fascynujące detale, faktury, kształty...
Z bliska świat wygląda inaczej

Ostatnio dodane zdjęcie:
[27.03.2017]
Autor:
Katarzyna Karpińska

Czas generacji: 0.226s.