Strona główna  >  Praktyka  >  Porady praktyczne

Znany film Tima Burtona, Gnijąca panna młoda (Corpse bride), nakręcony został cyfrową lustrzanką?

Atlas pełen zdjęć – geolokalizacja cyfrowych kadrów
Integracja aplikacji do prezentacji zdjęci oraz internetowych galerii z atlasami geograficznymi, takimi jak Google Earth daje nam mnóstwo interesujących możliwości. Jednak aby móc w pełni i wygodnie z nich korzystać, dobrze jest poznać tajniki przypisywania do zdjęć informacji o położeniu geograficznym miejsca, w którym zostały one wykonane. Czynność ta nosi potoczne miano geotaggingu.

Zabezpieczanie sprzętu zimową porą
Zima to okres, w którym można wykonać wiele wspaniałych zdjęć. Jest to też pora roku, w której powinniśmy wykazać się większą niż zazwyczaj dbałością o sprzęt fotograficzny. W innym wypadku ryzykujemy utratę zdjęć, a nawet uszkodzenie aparatu.

O fotografowaniu na Grenlandii słów kilka
Jadąc w polskie góry czy nad morze możemy liczyć na to, że nieudane zdjęcie uda nam się kiedyś powtórzyć. Jeśli jednak wybieramy się fotografować za koło podbiegunowe, dobre przygotowanie i planowanie to podstawa – druga okazja na zrobienie tych zdjęć może się już nie trafić. Łukasz Kuczkowski – pomysłodawca i współorganizator wyprawy fotograficznej na Grenlandię dzieli się z czytelnikami Fotografuj.pl swoim doświadczeniem w fotografowaniu tej arktycznej krainy.

Czyszczenie matrycy
Każdy użytkownik cyfraka odkrywa po pewnym czasie na swoich zdjęciach plamki, których nie powinno na nich być. Jak się często okazuje, przyczyną zanieczyszczenia fotografii jest zabrudzenie sensora aparatu. Dlatego też, wcześniej czy później konieczne będzie czyszczenie matrycy, które w wielu wypadkach możemy wykonać samodzielnie.

Problemy z zasilaniem podczas zimowych wypraw
Zima i zimowe wyprawy fotograficzne to duże wyzwanie dla naszego sprzętu. W środowisku o temperaturze wynoszącej poniżej 0 stopni Celsjusza, wiele urządzeń zaczyna się zachowywać w zgoła nieoczekiwany sposób. Dotyczy to również baterii i akumulatorów.

Fotografowanie pejzażu zimowego
Zimowa eksploracja nawet najbliższej okolicy może przynieść wiele nadspodziewanie interesujących efektów, ale należy się doń odpowiednio przygotować. W świat zimowej fotografii wprowadza Piotr Chara, fotograf, przyrodnik i regionalista współpracujący z Akademią Nikona oraz Szerokim Kadrem.

Odbitka taka, jak trzeba
Jesień i zima to dla wielu z nas czas selekcjonowania wykonanych podczas wakacji zdjęć i wywoływania odbitek. Podpowiadamy, jaki format odbitki należy wybrać, by uniknąć przy odbiorze zdjęć przykrych niespodzianek. Przygotowaliśmy także przydatny kalkulator, który ułatwi wykonanie idealnego wydruku – niezależnie od tego, czy będzie to zdjęcie do albumu, czy na wystawę.

Zrób to sam: Domowe mini studio za grosze
Wiele osób, które chcą spróbować swoich sił w fotografii studyjnej często rezygnuje z tego pomysłu. Głównym powodem wydają się być brak miejsca oraz pieniędzy na sprzęt oświetleniowy. Tymczasem ciekawe zdjęcia studyjne można z powodzeniem wykonać w zaciszu naszego mieszkania. I do tego bez sporych nakładów finansowych. Zapraszamy do przeczytania artykułu, który opisuje jak stworzyć domowe mini studio za grosze.

Poznaj swoją lustrzankę: metody pomiaru światła
Niniejszym artykułem rozpoczynamy cykl, który pomoże poznać i świadomie wykorzystywać podczas fotografowania funkcje lustrzanek cyfrowych i zaawansowanych aparatów kompaktowych. W pierwszej części opisujemy czym różnią się od siebie pomiary światła punktowy, matrycowy i centralnie ważony i w jakich momentach najlepiej ich używać.

Poznaj swoją lustrzankę: RAW – cyfrowy negatyw
Nawet mało doświadczeni użytkownicy aparatów cyfrowych słyszeli zapewne o formacie RAW i jego wyższości nad JPEG. Niewielu z nich jednak potrafi dokładnie sprecyzować, czym tak naprawdę jest RAW i jakie są jego zalety. W tym artykule zamierzamy przybliżyć Wam cechy tego formatu, wskazać, dlaczego może być on użyteczny oraz opisać jego wady.

« poprzednia strona 1|2|3|4 następna strona »
Konkurs  Konkurs
Zima ma swój urok

Mroźny pejzaż, oszroniony detal, połyskujący lód to niezwykle wdzięczne tematy zdjęć. Czekamy na Wasze fotograficzne zdjęcia z krainy śniegu i lodu.
Zima ma swój urok

Ostatnio dodane zdjęcie:
[27.02.2017]
Autor:
Roksana Kałkowska

Czas generacji: 0.116s.