Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Obiektywy i akcesoria  >  Nowy, jasny ''standard'': Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszy nowoczesny obiektyw zmiennoogniskowy powstał już w 1948 roku, najstarsza zaś tego typu konstrukcja pochodzi z przełomu XIX i XX wieku?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Nowy, jasny ''standard'': Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM
Dodał: Marcin Pawlak 18.03.2008
Niezależny japoński producent optyki Sigma zaprezentował nowy jasny obiektyw standardowy dla małoobrazkowych lustrzanek cyfrowych i analogowych.


Nowy obiektyw Sigmy to całkowicie nowa konstrukcja o dużym otworze względnym (f/1.4), przeznaczona do współpracy z lustrzankami zarówno cyfrowymi, jaki analogowymi – jej pole obrazowe obejmuje pełną klatkę 24x36 mm. Ponieważ ma wbudowany pierścieniowy, ultradźwiękowy silnik napędu mechanizmu autofokusa (HSM), zapewnia szybkie i ciche ostrzenie z możliwością manualnego doostrzenia obrazu w dowolnym momencie, bez konieczności korzystania z dodatkowego przełącznika.


Uzyskanie znakomitych (według zapewnień producenta) właściwości optycznych było możliwe dzięki zastosowaniu tłoczonych asferycznych elementów optycznych oraz wielowarstwowych powłok przeciwodblaskowych. Minimalna odległość ogniskowania wynosi 45 cm, co pozwala uzyskać skalę odwzorowania 1:7,4.
Pod względem zastosowania i cech użytkowych, nowy obiektyw Sigmy to konstrukcja bliźniacza do modelu Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM, z tym, że "trzydziestka" jest "standardem" dla korpusów z przetwornikiem rozmiaru APS-C, nowa "pięćdziesiątka" zaś przeznaczona jest do współpracy głównie z aparatami pełnoklatkowymi: lustrzankami analogowymi oraz profesjonalnymi, "jednocyfrowymi" korpusami Canona i Nikona. Można z niej korzystać również w połączeniu z amatorskimi lustrzankami cyfrowymi, z tym że wówczas efektywny kąt widzeniaodpowiadał będzie ogniskowej rzędu 75-80 mm, a więc zamiast obiektywu standardowego otrzymamy jasny, krótki obiektyw portretowy. Jest to również kamyczek wrzucony do ogródka Nikona. Chociaż fima ta produkuje już zarówno aparaty wymagające wbudowanego w obiektyw napędu jak i pełnoklatkowe korpusy profesjonalne, do tej pory nie doczekaliśmy się stałoogniskowych szkieł o typowych ogniskowych z napędem AF typu AF-S, a jedynie potwornie drogich jasnych teleobiektywów i obiektywu makro. Nowe szkło Sigmy bardzo zatem zgrabnie wypełnia tę lukę.
 
Oprócz wspomnianego obiektywu, Sigma produkuje już od dłuższego czasu inna pięćdziesiątkę; nieco ciemniejszą, ale o skróconym zakresie ostrzenia umożliwiającym uzyskanie skali odwzorowania 1:1: Macro 50mm F2.8 EX DG, która jednak nie jest wyposażona w napęd HSM.
 
Nowy obiektyw dostępny będzie z bagnetem Canona, Nikona, Sony (Minolta A) oraz Pentaksa, z tym że do pracy silnika HSM wymaga on korpusów obsługujących silnik AF znajdujący się w obiektywie. Starsze korpusy Nikona, Pentaksa i Minolty nie obsługujące tej funkcji będą zatem współpracowały z nową Sigmą tylko w manualnym trybie ostrzenia. Obiektyw ten pozbawiony jest również mechanicznego pierścienia przysłon, zatem ustawienie wartości przysłony możliwe będzie wyłącznie z aparatami, pozwalającymi uczynić to z poziomu korpusu (dotyczy starszych analogowych lustrzanek Nikona i Pentaksa).
 
Dokładniejsze dane dotyczące budowy nowego obiektywu, podobnie jak jego cena i data wprowadzenia do sprzedaży nie są jeszcze znane.

Strona producenta: www.sigma-photo.co.jp
Polski dystrybutor: www.sigma-foto.pl

Zobacz także:
TEST: Sony A200 – "setka" skonstruowana na nowo
TEST: Sony A700 - Alpha na poważnie
TEST: Nikon D60, czyli D40x po liftingu
TEST: Nikon D300 - aparat na miarę czasów
TEST: Olympus E-3 – aparat dla podróżnika
Oznaczenia obiektywów dla systemu Sony Alfa
Co do czego pasuje – przewodnik po bagnetach i oznaczeniach obiektywów firmy Pentax
Oznaczenia obiektywów Canona dla systemu EOS
Oznaczenia obiektywów Tamron
Oznaczenia obiektywów Sigma
Ile naprawdę widzi aparat, czyli kąt widzenia obiektywu
Kalkulator kątów i pola widzenia obiektywu
Ogniskowa, czyli jak aparat widzi nieskończoność
Oznaczenia obiektywów Tokina
Soczewki asferyczne – chwyt marketingowy czy rzeczywista innowacja?
Powłoki antyodblaskowe – jak wpływają na nasze zdjęcia?
Co znaczą magiczne symbole DX, VR, G, AI-S, czyli oznaczenia obiektywów Nikona?
Kalkulator głębi ostrości
OBALAMY MITY: Głębia ostrości w lustrzankach cyfrowych
Głębia ostrości w praktyce i w teorii
Co widzi obiektyw, a co zobaczy matryca?

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 3.05s.