Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Obiektywy i akcesoria  >  Trzy nowe obiektywy Canona – 24mm, 28mm oraz zoom 24-70mm


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze cyfrowe zdjęcie powstało ponad 30 lat temu?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Trzy nowe obiektywy Canona – 24mm, 28mm oraz zoom 24-70mm
Dodał: Marcin Pawlak 07.02.2012
Firma Canon rozszerzyła serię EF, prezentując trzy nowe obiektywy dla zawodowców i pasjonatów fotografii. Nowy profesjonalny zoom EF 24-70mm f/2.8L II USM to unowocześniona wersja popularnego modelu EF 24-70mm f/2.8L USM, natomiast EF 24mm f/2.8 IS USM oraz EF 28mm f/2.8 IS USM to pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne wysokiej klasy wyposażone w technologię optycznego stabilizatora obrazu (IS). Wszystkie trzy zapewniają użytkownikom aparatów cyfrowych najlepsze parametry, łącząc wysoką jakość obrazu z trwałą i łatwą w obsłudze konstrukcją.


EF 24-70mm f/2.8L II USM: standardowy zoom najwyższej klasy
Nowy obiektyw EF 24-70mm f/2.8L II USM ma całkowicie przeprojektowaną optykę, co zapewnia wyjątkową klarowność, jakość obrazu oraz wysoką wytrzymałość. Kompaktowa konstrukcja pozwala zabrać go ze sobą na każdą sesję, a szereg usprawnień optycznych przekłada się na lepsze efekty – pozwala utrwalić więcej szczegółów na całym kadrze, a jednocześnie ograniczyć zniekształcenia w pełnym zakresie ogniskowych, zwłaszcza przy maksymalnej długości 70 mm.

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

Dzięki przeprojektowanemu systemowi optycznemu, który zawiera dwie soczewki asferyczne UD (o bardzo niskim współczynniku załamania światła) i jedną soczewkę Super UD w celu zminimalizowania aberracji chromatycznej i rozmywania barw, obiektyw zapewnia zawsze ostre i kontrastowe obrazy. Każdy element obiektywu jest również pokryty zoptymalizowaną powłoką Canon Super Spectra, która ogranicza efekty odbicia i flary oraz zapewnia doskonały balans kolorów. Ponadto powłoka fluorowa minimalizuje ilość kurzu, brudu i odcisków palców na przedniej i tylnej stronie obiektywu, co pomaga zachować najwyższą jakość obrazu.
 
EF 24-70mm f/2.8L II USM pozwala też fotografom robić zdjęcia z bliska – minimalna odległość ogniskowania wynosi 0,38 mm przy wszystkich długościach ogniskowych w całym zakresie zoomu. Pierścieniowy silnik ultradźwiękowy (USM) współpracuje z wydajnym procesorem i zaawansowanymi algorytmami autofokusu, aby zapewnić precyzyjne, ciche i bardzo szybkie ustawianie ostrości. Fotografowie, którzy wolą mieć pełną kontrolę nad każdym ujęciem, mogą w dowolnym momencie ręcznie dostroić lub zmienić ostrość, nawet kiedy autofokus jest włączony.

Wyróżniająca się konstrukcja serii L
EF 24-70mm f/2.8L II USM to najnowszy obiektyw z elitarnej serii L, która oferuje usprawnienia konstrukcyjne stworzone z myślą o jakości i wygodzie użytkownika. Mechaniczną strukturę obiektywu ulepszono tak, aby zapewnić większą trwałość zoomu i wyższą odporność na wstrząsy i uderzenia. Rozmiar obiektywu zmniejszono o 10 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co ułatwia przenoszenie i codzienne użytkowanie. Nowa dźwignia pozwala zablokować zoom w pozycji szerokokątnej, aby zapobiec uszkodzeniu obiektywu podczas transportu, a konstrukcja odporna na wodę i kurz (wodoodporna konstrukcja wokół uchwytu obiektywu, panelu przełączników, pierścienia zoomu, pierścienia ostrości i blokady zoomu) umożliwia robienie zdjęć w trudnych warunkach pogodowych.

Pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne ze stabilizacją obrazu
Canon zaprezentował również modele EF 24mm f/2.8 IS USM oraz EF 28mm f/2.8 IS USM – pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne o stałej ogniskowej 24 i 28 mm wyposażone w technologię optycznej stabilizacji obrazu. Idealne do fotografii krajobrazowej i reportażowej, oba oferują niezrównaną elastyczność i umożliwiają robienie zdjęć jeszcze szerszej gamy scen i obiektów, ponieważ łączą wysoką jasność ze stabilizatorem obrazu, zapewniając ostry obraz podczas fotografowania z ręki, nawet przy słabym świetle.

Canon EF 24mm f/2.8 IS USM

Oba obiektywy dają możliwość wydłużenia czasu naświetlania nawet o 4 kroki i nadają się idealnie do fotografowania szerszych planów dzięki mniejszym długościom ogniskowej. Oba oferują szeroką przysłonę f/2.8, więc pozwalają eksplorować efekty małej głębi ostrości lub robić zdjęcia w słabszym świetle. Szerokie przysłony i stabilizator obrazu sprawia, że nadają się idealnie do fotografowania szybko poruszających się obiektów, a zaawansowana technologia stabilizacji firmy Canon potrafi wykrywać celowe panoramowanie i automatycznie przełącza obiektyw z trybu stabilizacji zwykłej na stabilizację z panoramowaniem, pomagając użytkownikom dokładniej uchwycić ruch.

Canon EF 28mm f/2.8 IS USM

Cichy, szybki autofokus uzyskano przez zastosowanie pierścieniowego silnika USM i dodatkowych funkcji, takich jak zoptymalizowane sterowanie autofokusem. Pełne ręczne ustawianie ostrości pozwala dokonywać poprawek nawet wtedy, kiedy autofokus jest włączony, a minimalna odległość ustawiania ostrości równa 0,20 m (EF 24mm f/2.8 IS USM) lub 0,23 m (EF 28mm f/2.8 IS USM) pozwala fotografom podejść jeszcze bliżej do mniejszych lub bardziej szczegółowych obiektów.

Zaprojektowane pod kątem jakości
Zarówno EF 24mm f/2.8 IS USM, jak i EF 28mm f/2.8 IS USM oferują przeprojektowaną optykę, która zwiększa jakość obrazu i ogranicza potrzebę obróbki zdjęć. Asferyczna soczewka z prasowanego szkła (GMo) koryguje aberracje w systemie optycznym, a zoptymalizowane połówki Canon Super Spectra ograniczają efekty odbicia i flary, zapewniając niedoścignioną jakość obrazu. Od zewnątrz oba modele dzielą wiele cech konstrukcyjnych z profesjonalną serią L firmy Canon, w tym podobna powłokę tubusu obiektywu i podobną konstrukcję pierścienia ostrości. Dołączono też skalę odległości, która pomaga w fotografii krajobrazowej, a kompaktowa konstrukcja sprawia, że obiektyw ten z łatwością zmieści się w każdej torbie fotograficznej.

EF 24-70mm f/2.8L II USM – kluczowe funkcjonalności
  • Zupełnie nowa konstrukcja optyczna zapewnia wyjątkową ostrość
  • Soczewki UD (o bardzo niskim współczynniku załamania światła) i Super UD
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Uszczelniony dla ochrony przed kurzem i wilgocią
  • Szybki, cichy autofokus ultradźwiękowy
  • Ręczne korygowanie ostrości
  • Okrągła przysłona z dziewięcioma listkami

EF 24mm f/2.8 IS USM – kluczowe funkcjonalności
  • Obiektyw szerokokątny 24 mm (odpowiednik 38 mm w przypadku matryc APS-C)
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Stabilizator obrazu (do czterech podziałek przysłony)
  • Ultradźwiękowy mechanizm autofokusu
  • Okrągła przysłona zapewniająca miękkie rozmycie tła
  • Powłoki Super Spectra ograniczające efekt flary

EF 28mm f/2.8 IS USM – kluczowe cechy
  • Obiektyw szerokokątny 28 mm (odpowiednik 45 mm w przypadku matryc APS-C)
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Stabilizator obrazu (do czterech podziałek przysłony)
  • Ultradźwiękowy mechanizm autofokusu
  • Okrągła przysłona zapewniająca miękkie rozmycie tła
  • Powłoki Super Spectra ograniczające efekt flary


Strona producenta: www.canon.pl

Zobacz także:
D800 i D800E – nowe profesjonalne lustrzanki Nikona
Tokina 300mm f6.3. Obiektyw lustrzany dla Mikro Cztery Trzecie
Zapowiedź pełnoklatkowego obiektywu Tokina SD 70-200mm
Stałoogniskowy obiektyw Samyang 24mm z 3 letnią gwarancją
PENTAX-DA 40mm - najcieńszy wymienny obiektyw na świecie
Nowy bezlusterkowiec PENTAX K-01
5 wskazówek dla fotografów na 2016 rok
Relacja: Podstawy fotografii – kurs Akademii Nikona
Recenzja: Album z najlepszymi zdjęciami prasowymi Grand Press Photo 2011
Recenzja: Nieznane twarze Marilyn Monroe
Panoramy w fotografii podróżniczej
Fotografia podróżnicza - porady na dobry początek
Neutralne filtry szare połówkowe w fotografii krajobrazowej
MAKRO – kilka porad na dobry i... tani początek

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 3.074s.