Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Znany film Tima Burtona, Gnijąca panna młoda (Corpse bride), nakręcony został cyfrową lustrzanką?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
Dodał: Katarzyna Stodolska 12.09.2012
Sony wprowadza do oferty kolejną innowacyjną kamerę Full HD - model Handycam NEX-VG900E z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i mocowaniem obiektywów typu E.


Zastosowany w kamerze NEX-VG900E, opracowany przez Sony przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela jest około 40 razy większy od elementów światłoczułych w typowych kamerach powszechnego użytku i przeszło dwukrotnie większy niż przetworniki APS-C w pozostałych modelach Handycam® z wymiennymi obiektywami.

Kamera NEX-VG900E wyróżnia się najwyższą jakością obrazu i bogactwem twórczych możliwości. W rezultacie pozwala w pełni wykorzystywać artystyczny potencjał wymiennych obiektywów firm Sony i Carl Zeiss.

Duża matryca ma szereg ważnych zalet: umożliwia na przykład uzyskanie pięknego wyglądu nieostrych fragmentów (efekt bokeh) przy rejestracji obrazu obiektywami α, a dzięki dużej światłoczułości zapewnia wyjątkową czystość obrazu i niski poziom szumów. Oprócz tego, doskonale reprodukuje subtelne przejścia tonalne, ułatwiając wymagającym filmowcom pełne urzeczywistnienie twórczych wizji.
 
Przetwornik kamery NEX-VG900E pozwala także na wykonywanie fotografii o efektywnej rozdzielczości 24,0 megapiksela, które pod względem jakości w niczym nie ustępują zdjęciom z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych. Dla maksymalnej wygody późniejszej obróbki, można nawet wybrać zapis w formacie RAW.

Nagrywanie filmów
Po włączeniu trybu zapisu progresywnego 25p/24p nagrywany film nabiera pięknego, kinowego wyglądu. Co więcej, filmową kolorystykę i przejścia tonalne w obrazie można precyzyjnie kształtować przy użyciu funkcji Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™. Zgodność ze standardem AVCHD 2.0 oznacza możliwość zapisu także w formacie 50p — i związane z tym dodatkowe twórcze możliwości. Kamera pozwala ponadto na artystyczne przetwarzanie obrazu filmowego i fotograficznego za pomocą nowych trybów efektu w obrazie.
 
Ułatwieniem przy nagrywaniu filmów jest kołyskowa dźwignia służąca do płynnego, precyzyjnego nastawiania zoomu. Kiedy w kamerze zainstalowany jest obiektyw z mocowaniem typu E wyposażony we własny napęd zoomu, dźwignia reguluje zoom optyczny. W przypadku obiektywów stałoogniskowych dźwignia steruje zoomem elektronicznym, pozwalając na uzyskanie imponujących, twórczych rezultatów.
 
Kamera jest dostarczana w komplecie z adapterem LA-EA3. Umożliwia on użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do lustrzanek z pełnoklatkową matrycą. Użycie adaptera nie powoduje zmiany ogniskowej obiektywu.
 
Z myślą o wymagających filmowcach przygotowano cały wachlarz trybów, funkcji i możliwości ręcznego wyboru ustawień. Kamera może więc pracować w trybie preselekcji przysłony, preselekcji czasu migawki lub ręcznego nastawiania ekspozycji. Wprowadzanie korekt przysłony, czasu migawki i wzmocnienia ułatwiają logicznie rozmieszczone przyciski bezpośredniego wyboru. Ręcznie można także nastawiać balans bieli.

Podczas ręcznego nastawiania ostrości z pomocą przychodzi zapożyczona ze sprzętu profesjonalnego funkcja peaking, która wyróżnia ostro odwzorowane fragmenty obrazu. Uzupełnia ją funkcja powiększania obrazu, włączana przyciskiem u góry uchwytu.

Zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem odnotują szczegółowy obraz w wizjerze XGA OLED Tru-Finder, który odznacza się ponadto dużym kontrastem i wyjątkowo naturalnym odwzorowaniem kolorów. Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest regulowany ekran dotykowy XtraFine LCD. Zastosowana w nim unikatowa technologia Sonyzapewnia duży kontrast obrazu i bogatą, głęboką czerń.
 
Wymieniając atuty filmów HD nagranych kamerą NEX-VG900E, trzeba wspomnieć o wysokiej jakości dźwięku. Jest ona zasługą unikatowego mikrofonu Quad Capsule Spatial Array z czterema kapsułami o wszechkierunkowej charakterystyce, które mogą pracować w trybie rejestracji dźwięku stereo lub 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Użytkownik może samodzielnie regulować poziomy nagrywania oraz kontrolować na wyświetlaczu LCD aktualny poziom sygnału. Kamera jest ponadto wyposażona w gniazdo słuchawkowe do bezpośredniego odsłuchu nagrywanego dźwięku.

Po założeniu do kamery NEX-VG900E obiektywu z mocowaniem typu E lub z obiektywu DT z mocowaniem typu A, urządzenie automatycznie przełącza się w tryb APS-C. Daje to możliwość swobodnego sięgania po obiektywy zaprojektowane do współpracy z mniejszymi matrycami APS-C.

Nowa stopka Multi Interface umożliwia użycie sprzedawanego oddzielnie zestawu adaptera XLR-K1M. Zestaw ten zawiera monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości i pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).

Najważniejsze cechy:
- Pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
- Dołączony adapter umożliwiający użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc (pełna zgodność z powiększającą się rodziną obiektywów z mocowaniem typu E)
- Zapis progresywnego obrazu filmowego Full HD 50p/25p/24p
- Rozbudowane możliwości ręcznej regulacji ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu
- Mikrofon Quad Capsule Spatial Array umożliwiający uzyskanie dźwięku stereo/5.1-kanałowego o wysokiej jakości
- Kontrastowy wizjer XGA OLED TruFinder
- Panel dotykowy XtraFine LCD 7,5 cm / 3,0"

Kamera Sony Handycam® NEX-VG900E pojawi się w Europie w listopadzie br.

Zobacz także:
NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
Sony DSC-RX1 - pełnoklatkowa matryca w aparacie kompaktowym
Akcesoria do lustrzanki Sony SLT-A99
Co nowego w Sony A99 dla filmowców
Superteleobiektyw Sony SAL300F28G2 do fotografii sportowej i przyrodniczej
Pełnoklatkowy aparat Sony SLT-A99 z technologią półprzezroczystego lustra
Transcend SDXC 128GB - 32 godziny wideo i 8000 zdjęć na jednej karcie
42 nagrody w konkursie Akademii Nikona
Snap!Kit - zestaw filtrów do bezlusterkowców
Nowy obiektyw Pentax smc DA 18-270 mm ED SDM
Nowe lustrzanki Pentax K-5 II i K-5 IIs - lekka modyfikacja wersji sprzed 2 lat
Plener fotograficzny Fotomaniaków już w październiku w Bieszczadach
Dwa nowe obiektywy Fujifilm - Fujinon XF 18-55 mm i 14 mm i zapowiedź pięciu kolejnych
Pełna wersja programu ViewNX 2.5.1
Samsung GALAXY Camera - aparat z Androidem i WiFi
Stabilizator do kamer i aparatów Genesis Quatron
Nowy obiektyw Carl Zeiss z serii Cine Prime CP.2 25/T2.1

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.732s.