Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Nazwa "Cztery Trzecie" nie ma nic wspólnego z proporcjami boków obrazu rejestrowanego przez matryce aparatów należących do tego systemu?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
Dodał: Katarzyna Stodolska 12.09.2012
Sony wprowadza do oferty kolejną innowacyjną kamerę Full HD - model Handycam NEX-VG900E z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i mocowaniem obiektywów typu E.


Zastosowany w kamerze NEX-VG900E, opracowany przez Sony przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela jest około 40 razy większy od elementów światłoczułych w typowych kamerach powszechnego użytku i przeszło dwukrotnie większy niż przetworniki APS-C w pozostałych modelach Handycam® z wymiennymi obiektywami.

Kamera NEX-VG900E wyróżnia się najwyższą jakością obrazu i bogactwem twórczych możliwości. W rezultacie pozwala w pełni wykorzystywać artystyczny potencjał wymiennych obiektywów firm Sony i Carl Zeiss.

Duża matryca ma szereg ważnych zalet: umożliwia na przykład uzyskanie pięknego wyglądu nieostrych fragmentów (efekt bokeh) przy rejestracji obrazu obiektywami α, a dzięki dużej światłoczułości zapewnia wyjątkową czystość obrazu i niski poziom szumów. Oprócz tego, doskonale reprodukuje subtelne przejścia tonalne, ułatwiając wymagającym filmowcom pełne urzeczywistnienie twórczych wizji.
 
Przetwornik kamery NEX-VG900E pozwala także na wykonywanie fotografii o efektywnej rozdzielczości 24,0 megapiksela, które pod względem jakości w niczym nie ustępują zdjęciom z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych. Dla maksymalnej wygody późniejszej obróbki, można nawet wybrać zapis w formacie RAW.

Nagrywanie filmów
Po włączeniu trybu zapisu progresywnego 25p/24p nagrywany film nabiera pięknego, kinowego wyglądu. Co więcej, filmową kolorystykę i przejścia tonalne w obrazie można precyzyjnie kształtować przy użyciu funkcji Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™. Zgodność ze standardem AVCHD 2.0 oznacza możliwość zapisu także w formacie 50p — i związane z tym dodatkowe twórcze możliwości. Kamera pozwala ponadto na artystyczne przetwarzanie obrazu filmowego i fotograficznego za pomocą nowych trybów efektu w obrazie.
 
Ułatwieniem przy nagrywaniu filmów jest kołyskowa dźwignia służąca do płynnego, precyzyjnego nastawiania zoomu. Kiedy w kamerze zainstalowany jest obiektyw z mocowaniem typu E wyposażony we własny napęd zoomu, dźwignia reguluje zoom optyczny. W przypadku obiektywów stałoogniskowych dźwignia steruje zoomem elektronicznym, pozwalając na uzyskanie imponujących, twórczych rezultatów.
 
Kamera jest dostarczana w komplecie z adapterem LA-EA3. Umożliwia on użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do lustrzanek z pełnoklatkową matrycą. Użycie adaptera nie powoduje zmiany ogniskowej obiektywu.
 
Z myślą o wymagających filmowcach przygotowano cały wachlarz trybów, funkcji i możliwości ręcznego wyboru ustawień. Kamera może więc pracować w trybie preselekcji przysłony, preselekcji czasu migawki lub ręcznego nastawiania ekspozycji. Wprowadzanie korekt przysłony, czasu migawki i wzmocnienia ułatwiają logicznie rozmieszczone przyciski bezpośredniego wyboru. Ręcznie można także nastawiać balans bieli.

Podczas ręcznego nastawiania ostrości z pomocą przychodzi zapożyczona ze sprzętu profesjonalnego funkcja peaking, która wyróżnia ostro odwzorowane fragmenty obrazu. Uzupełnia ją funkcja powiększania obrazu, włączana przyciskiem u góry uchwytu.

Zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem odnotują szczegółowy obraz w wizjerze XGA OLED Tru-Finder, który odznacza się ponadto dużym kontrastem i wyjątkowo naturalnym odwzorowaniem kolorów. Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest regulowany ekran dotykowy XtraFine LCD. Zastosowana w nim unikatowa technologia Sonyzapewnia duży kontrast obrazu i bogatą, głęboką czerń.
 
Wymieniając atuty filmów HD nagranych kamerą NEX-VG900E, trzeba wspomnieć o wysokiej jakości dźwięku. Jest ona zasługą unikatowego mikrofonu Quad Capsule Spatial Array z czterema kapsułami o wszechkierunkowej charakterystyce, które mogą pracować w trybie rejestracji dźwięku stereo lub 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Użytkownik może samodzielnie regulować poziomy nagrywania oraz kontrolować na wyświetlaczu LCD aktualny poziom sygnału. Kamera jest ponadto wyposażona w gniazdo słuchawkowe do bezpośredniego odsłuchu nagrywanego dźwięku.

Po założeniu do kamery NEX-VG900E obiektywu z mocowaniem typu E lub z obiektywu DT z mocowaniem typu A, urządzenie automatycznie przełącza się w tryb APS-C. Daje to możliwość swobodnego sięgania po obiektywy zaprojektowane do współpracy z mniejszymi matrycami APS-C.

Nowa stopka Multi Interface umożliwia użycie sprzedawanego oddzielnie zestawu adaptera XLR-K1M. Zestaw ten zawiera monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości i pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).

Najważniejsze cechy:
- Pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
- Dołączony adapter umożliwiający użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc (pełna zgodność z powiększającą się rodziną obiektywów z mocowaniem typu E)
- Zapis progresywnego obrazu filmowego Full HD 50p/25p/24p
- Rozbudowane możliwości ręcznej regulacji ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu
- Mikrofon Quad Capsule Spatial Array umożliwiający uzyskanie dźwięku stereo/5.1-kanałowego o wysokiej jakości
- Kontrastowy wizjer XGA OLED TruFinder
- Panel dotykowy XtraFine LCD 7,5 cm / 3,0"

Kamera Sony Handycam® NEX-VG900E pojawi się w Europie w listopadzie br.

Zobacz także:
NEX-VG900E - kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
Sony DSC-RX1 - pełnoklatkowa matryca w aparacie kompaktowym
Akcesoria do lustrzanki Sony SLT-A99
Co nowego w Sony A99 dla filmowców
Superteleobiektyw Sony SAL300F28G2 do fotografii sportowej i przyrodniczej
Pełnoklatkowy aparat Sony SLT-A99 z technologią półprzezroczystego lustra
Transcend SDXC 128GB - 32 godziny wideo i 8000 zdjęć na jednej karcie
42 nagrody w konkursie Akademii Nikona
Snap!Kit - zestaw filtrów do bezlusterkowców
Nowy obiektyw Pentax smc DA 18-270 mm ED SDM
Nowe lustrzanki Pentax K-5 II i K-5 IIs - lekka modyfikacja wersji sprzed 2 lat
Plener fotograficzny Fotomaniaków już w październiku w Bieszczadach
Dwa nowe obiektywy Fujifilm - Fujinon XF 18-55 mm i 14 mm i zapowiedź pięciu kolejnych
Pełna wersja programu ViewNX 2.5.1
Samsung GALAXY Camera - aparat z Androidem i WiFi
Stabilizator do kamer i aparatów Genesis Quatron
Nowy obiektyw Carl Zeiss z serii Cine Prime CP.2 25/T2.1

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 0.722s.