Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sprzęt  >  Testy praktyczne  >  TEST: Panasonic Lumix DMC-GF1, Olympus PEN E-P1 oraz PEN E-P2, czyli 4/3 w wydaniu naprawdę mikro


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze cyfrowe zdjęcie powstało ponad 30 lat temu?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

TEST: Panasonic Lumix DMC-GF1, Olympus PEN E-P1 oraz PEN E-P2, czyli 4/3 w wydaniu naprawdę mikro
Autor: Marcin Pawlak



Podstawowe dane techniczne
Panasonic Lumix DMC-GF1 Olympus PEN E-P1 Olympus PEN E-P2
Mocowanie obiektywu bagnet Mikro Cztery Trzecie bagnet Mikro Cztery Trzecie bagnet Mikro Cztery Trzecie
Przetwornik obrazu przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3) przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3) przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3)
Liczba efektywnych pikseli 12,1 megapiksela 12,1 megapiksela 12,1 megapiksela
Stabilizacja obrazu optyczna w obiektywie stabilizacja położenia przetwornika stabilizacja położenia przetwornika
System redukcji kurzu filtr ultradźwiękowy filtr ultradźwiękowy filtr ultradźwiękowy
Proporcje obrazu 4:3, 3:2, 16:9, 1:1 4:3, 3:2, 16:9, 1:1 4:3, 3:2, 16:9, 1:1
Maksymalna rozdzielczość 4000 x 3000 pikseli 4032 x 3024 pikseli 4032 x 3024 pikseli
Automatyczne ustawianie ostrości na podstawie pomiaru kontrastu Na podstawie pomiaru kontrastu Na podstawie pomiaru kontrastu
Tryby ustawiania ostrości AFS, AFC, MF, AFS+MF AFS, AFC, MF, AFS+MF AFS, AFC, MF, AFS+MF
Tryby AF wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 23-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 11-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 11-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości
Zakres pomiaru AF 0–18 EV (obiektyw F3,5, ISO 100) b.d. b.d.
Lampa wspomagająca AF tak nie nie
Pozostałe funkcje AF wstępny AF (Szybki AF/Ciągły AF), podgląd MF podgląd MF podgląd MF
Czas otwarcia migawki od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do około 4 minut) od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do 30 minut) od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do 30 minut)
System pomiaru światła 144-polowa matryca pomiarowa 49-polowa matryca pomiarowa 49-polowa matryca pomiarowa
Tryby pomiaru światła matrycowy, centralnie ważony, punktowy matrycowy, centralnie ważony, punktowy matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Zakres pomiaru 0-18 EV 0-18 EV 0-18 EV
Tryby ekspozycji P/A/S/M P/A/S/M P/A/S/M
Czułość ISO 100-3200 ISO, Auto, Inteligentny ISO 100-3200 ISO, Auto 100-3200 ISO, Auto
Kompensacja ekspozycji ±3 EV z krokiem co 1/3 EV ±3 EV z krokiem co 1/3 EV ±3 EV z krokiem co 1/3 EV
Bracketing ekspozycji 3, 5 ,7 klatek, ±2 EV, z krokiem co 1/3 lub 2/3 EV 3 klatki, ±3 EV, z krokiem co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1EV 3 klatki, ±3 EV, z krokiem co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1EV
Balans bieli Auto, 5 ustawień predefiniowanych, 2 ustawienia własne Auto, 8 ustawień predefiniowanych, 1 ustawienie własne Auto, 8 ustawień predefiniowanych, 1 ustawienie własne
Precyzyjne dostrajanie balansu bieli równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony
Ustawianie temperatury barw 2500–10000 K co 100 K 2000–14000 K co 100 K 2000–14000 K co 100 K
Bracketnig balansu bieli 3 klatki 3 klatki 3 klatki
Tryby tematyczne 17 19 19
Tryby dodatkowe 12 trybów "Mój kolor" 6 trybów artystycznych 8 trybów artystycznych
Szybkość wykonywania serii zdjęć 3 kl./s (duża szybkość) lub 2 kl./s (mała szybkość) 3 kl./s 3 kl./s
Pojemność bufora 7 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci) 10 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci) 10 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci)
Wbudowana lampa błyskowa TTL, odpowiednik LP 6 m (ISO 100), otwierana automatycznie brak brak
Czas synchronizacji synchronizacji lampy błyskowej 1/160 s lub dłuższy 1/180 s lub dłuższy, do 1/1400 s w trybie Super FP 1/180 s lub dłuższy, do 1/1400 s w trybie Super FP
Korekta siły błysku ± 2EV z krokiem co 1/3 EV ± 3EV z krokiem co 1/3, 1/2 lub 1 EV ± 3EV z krokiem co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Synchronizacja lampy błyskowej synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę
Gorąca stopka TTL Panasonic/Olympus TTL Panasonic/Olympus TTL Panasonic/Olympus
Ekran LCD przekątana 3 cale, 460 000 pikseli przekątana 3 cale, 230 000 pikseli przekątana 3 cale, 230 000 pikseli
Wizjer opcjonalny elektroniczny DMW-LVF1 (200 tys.punktów, powiększenie 0,54x) opcjonalny optyczny VF-1 (17 mm, powiększenie 0,54x) opcjonalny elektroniczny VF-2 (1,4 miliona punktów, powiększenie 1,14x), opcjonalny optyczny VF-1 (17 mm, powiększenie 0,54x)
Rejestracja filmów Motion JPEG: 320 x 240, 640 x 480, 848 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s); AVCHD Lite: 1280 x 720p Motion JPEG: 640 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s) Motion JPEG: 640 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s)
Nośniki danych karty pamięci SD/SDHC karty pamięci SD/SDHC karty pamięci SD/SDHC
Złącza USB 2.0, miniHDMI, A/V, zdalne sterowanie USB 2.0, miniHDMI, A/V USB 2.0, miniHDMI, A/V
Wbudowany mikrofon monofoniczny, odcięcie szumu wiatru stereofoniczny stereofoniczny
Akumulator akumulator Li-ion 1250 mAh, opcjonalnie zasilacz AC (110-240 V AC, wymagany opcjonalny przewód DC) Akumulator Li-ion 1150 mAh Akumulator Li-ion 1150 mAh
Wymiary (szer. x wys. x głęb.) 119 x 71 x 36,3 mm 120,5 x 70 x 35 mm 120,5 x 70 x 35 mm
Masa około 285g (sam korpus) około 335 g (sam korpus) około 335 g (sam korpus)


Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.31s.