Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sprzęt  >  Testy praktyczne  >  TEST: Panasonic Lumix DMC-GF1, Olympus PEN E-P1 oraz PEN E-P2, czyli 4/3 w wydaniu naprawdę mikro


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszą lustrzanką z samopowrotnym lustrem był wyprodukowany w roku 1947 na Węgrzech aparat Duflex?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

TEST: Panasonic Lumix DMC-GF1, Olympus PEN E-P1 oraz PEN E-P2, czyli 4/3 w wydaniu naprawdę mikro
Autor: Marcin Pawlak



Podstawowe dane techniczne
Panasonic Lumix DMC-GF1 Olympus PEN E-P1 Olympus PEN E-P2
Mocowanie obiektywu bagnet Mikro Cztery Trzecie bagnet Mikro Cztery Trzecie bagnet Mikro Cztery Trzecie
Przetwornik obrazu przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3) przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3) przetwornik Live MOS, 17,3 x 13,0 mm (proporcje 4:3)
Liczba efektywnych pikseli 12,1 megapiksela 12,1 megapiksela 12,1 megapiksela
Stabilizacja obrazu optyczna w obiektywie stabilizacja położenia przetwornika stabilizacja położenia przetwornika
System redukcji kurzu filtr ultradźwiękowy filtr ultradźwiękowy filtr ultradźwiękowy
Proporcje obrazu 4:3, 3:2, 16:9, 1:1 4:3, 3:2, 16:9, 1:1 4:3, 3:2, 16:9, 1:1
Maksymalna rozdzielczość 4000 x 3000 pikseli 4032 x 3024 pikseli 4032 x 3024 pikseli
Automatyczne ustawianie ostrości na podstawie pomiaru kontrastu Na podstawie pomiaru kontrastu Na podstawie pomiaru kontrastu
Tryby ustawiania ostrości AFS, AFC, MF, AFS+MF AFS, AFC, MF, AFS+MF AFS, AFC, MF, AFS+MF
Tryby AF wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 23-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 11-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości wykrywanie twarzy, śledzenie AF, 11-polowe ustawianie ostrości, 1-polowe ustawianie ostrości
Zakres pomiaru AF 0–18 EV (obiektyw F3,5, ISO 100) b.d. b.d.
Lampa wspomagająca AF tak nie nie
Pozostałe funkcje AF wstępny AF (Szybki AF/Ciągły AF), podgląd MF podgląd MF podgląd MF
Czas otwarcia migawki od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do około 4 minut) od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do 30 minut) od 1/4000 do 60 s oraz Bulb (do 30 minut)
System pomiaru światła 144-polowa matryca pomiarowa 49-polowa matryca pomiarowa 49-polowa matryca pomiarowa
Tryby pomiaru światła matrycowy, centralnie ważony, punktowy matrycowy, centralnie ważony, punktowy matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Zakres pomiaru 0-18 EV 0-18 EV 0-18 EV
Tryby ekspozycji P/A/S/M P/A/S/M P/A/S/M
Czułość ISO 100-3200 ISO, Auto, Inteligentny ISO 100-3200 ISO, Auto 100-3200 ISO, Auto
Kompensacja ekspozycji ±3 EV z krokiem co 1/3 EV ±3 EV z krokiem co 1/3 EV ±3 EV z krokiem co 1/3 EV
Bracketing ekspozycji 3, 5 ,7 klatek, ±2 EV, z krokiem co 1/3 lub 2/3 EV 3 klatki, ±3 EV, z krokiem co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1EV 3 klatki, ±3 EV, z krokiem co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1EV
Balans bieli Auto, 5 ustawień predefiniowanych, 2 ustawienia własne Auto, 8 ustawień predefiniowanych, 1 ustawienie własne Auto, 8 ustawień predefiniowanych, 1 ustawienie własne
Precyzyjne dostrajanie balansu bieli równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony równowaga niebieski/bursztynowy, purpurowy/zielony
Ustawianie temperatury barw 2500–10000 K co 100 K 2000–14000 K co 100 K 2000–14000 K co 100 K
Bracketnig balansu bieli 3 klatki 3 klatki 3 klatki
Tryby tematyczne 17 19 19
Tryby dodatkowe 12 trybów "Mój kolor" 6 trybów artystycznych 8 trybów artystycznych
Szybkość wykonywania serii zdjęć 3 kl./s (duża szybkość) lub 2 kl./s (mała szybkość) 3 kl./s 3 kl./s
Pojemność bufora 7 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci) 10 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci) 10 zdjęć (RAW) / nieograniczona (JPEG, zależy od wydajności karty pamięci)
Wbudowana lampa błyskowa TTL, odpowiednik LP 6 m (ISO 100), otwierana automatycznie brak brak
Czas synchronizacji synchronizacji lampy błyskowej 1/160 s lub dłuższy 1/180 s lub dłuższy, do 1/1400 s w trybie Super FP 1/180 s lub dłuższy, do 1/1400 s w trybie Super FP
Korekta siły błysku ± 2EV z krokiem co 1/3 EV ± 3EV z krokiem co 1/3, 1/2 lub 1 EV ± 3EV z krokiem co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Synchronizacja lampy błyskowej synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę synchronizacja na pierwszą lub drugą kurtynę
Gorąca stopka TTL Panasonic/Olympus TTL Panasonic/Olympus TTL Panasonic/Olympus
Ekran LCD przekątana 3 cale, 460 000 pikseli przekątana 3 cale, 230 000 pikseli przekątana 3 cale, 230 000 pikseli
Wizjer opcjonalny elektroniczny DMW-LVF1 (200 tys.punktów, powiększenie 0,54x) opcjonalny optyczny VF-1 (17 mm, powiększenie 0,54x) opcjonalny elektroniczny VF-2 (1,4 miliona punktów, powiększenie 1,14x), opcjonalny optyczny VF-1 (17 mm, powiększenie 0,54x)
Rejestracja filmów Motion JPEG: 320 x 240, 640 x 480, 848 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s); AVCHD Lite: 1280 x 720p Motion JPEG: 640 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s) Motion JPEG: 640 x 480, 1280 x 720 (30 kl./s)
Nośniki danych karty pamięci SD/SDHC karty pamięci SD/SDHC karty pamięci SD/SDHC
Złącza USB 2.0, miniHDMI, A/V, zdalne sterowanie USB 2.0, miniHDMI, A/V USB 2.0, miniHDMI, A/V
Wbudowany mikrofon monofoniczny, odcięcie szumu wiatru stereofoniczny stereofoniczny
Akumulator akumulator Li-ion 1250 mAh, opcjonalnie zasilacz AC (110-240 V AC, wymagany opcjonalny przewód DC) Akumulator Li-ion 1150 mAh Akumulator Li-ion 1150 mAh
Wymiary (szer. x wys. x głęb.) 119 x 71 x 36,3 mm 120,5 x 70 x 35 mm 120,5 x 70 x 35 mm
Masa około 285g (sam korpus) około 335 g (sam korpus) około 335 g (sam korpus)


Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.85s.