Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Wydarzenia  >  Życie w lasach – konkurs fotograficzny firmy Bayer


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Olympus E-3 jest w chwili obecnej jedynym modelem aparatu łączącym w sobie mechanizmy mechanicznej stabilizacji matrycy, ochrony przed kurzem, Live View oraz obrotowego wyświetlacza LCD?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Życie w lasach – konkurs fotograficzny firmy Bayer
Dodał: Marcin Pawlak 09.03.2011
Ruszyła 11. edycja konkursu Ekologia w Obiektywie, organizowanego przez firmę Bayer we współpracy z UNEP. Tegorocznym tematem zmagań fotografów jest „Życie w lasach”, bowiem rok 2011 został ogłoszony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Międzynarodowym Rokiem Lasów.


Lasy pokrywają ponad 30 proc. powierzchni lądów, a wśród nich aż 36 proc. to lasy pierwotne. Jest to najbardziej złożony ekosystem lądowy, w którym koegzystują niezliczone gatunki roślin i zwierząt. Szacuje się, że stanowią one aż 80 procent wszystkich żywych organizmów na ziemi. Lasy dają schronienie aż 300 milionom ludzi na całym świecie, a ponad 1,6 miliarda utrzymuje się z zasobów leśnych. Aż 30 proc. „dobrodziejstwa lasów“ jest wykorzystywane do produkcji artykułów drzewnych, a handel produktami leśnymi w 2004 osiągnął oszałamiającą kwotę 327 miliardów dolarów.
 
Polskie lasy w ostatnich kilkudziesięciu latach były kilkukrotnie poddawane ciężkim próbom. Na przełomie lat 70 i 80 z powodu działania szkodnika motyla brudnicy mniszki na 1/3 powierzchni lasów w Polsce doszło do dewastacji koron drzew. Plaga szkodnika, który żywi się liśćmi drzew iglastych i niektórych liściastych spowodowała straty, po których polski drzewostan nie jest się w stanie podnieść do dziś.

Taniec, fot. Piotr Chara, Grand Prix 2010. Myszołowy w bitewnym uścisku.

Konkurs Ekologia w obiektywie realizowany pod patronatem UNEP/GRID wpisuje się w długofalową strategię firmy Bayer, w której zrównoważony rozwój stanowi jedną z naczelnych wartości. - „Firma Bayer w swojej działalności biznesowej, ale i społecznej kieruje się wysoką dbałością o zachowanie zasady zrównoważonego rozwoju. Organizując konkurs, co roku przypisujemy mu inny motyw przewodni, by zwracać uwagę na różnorodne aspekty zrównoważonego rozwoju. Liczymy, że tegoroczna edycja konkursu i bardzo fotogeniczny temat „Życie w lasach” zachęci do udziału w konkursie jeszcze większą liczbę uczestników” – mówi Dirk Ehle, prezes zarządu Bayer Sp. z o.o.”
 
Do zmagań konkursowych mogą stanąć wszyscy miłośnicy fotografii – profesjonaliści i amatorzy. Jak co roku technika zdjęcia jest dowolna – można przesyłać fotografie wykonane cyfrowymi aparatami kompaktowymi, lustrzankami, telefonami komórkowymi, a także zdjęcia przetworzone cyfrowo i – uwaga, nowość – w technice 3D i makro! Zasada jest jedna – wszystko musi się odbywać w sposób przyjazny środowisku naturalnemu, czyli być przesłane poprzez e-mail, eliminując zbędne wykorzystanie papieru.
 
Zdjęcia należy kierować na konkurs za pomocą strony www.ekologiawobiektywie.pl. Na stronie znaleźć można wiele użytecznych informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz wskazówek, jak żyć w poszanowaniu środowiska naturalnego. Platforma poprzez zabawę zachęca do zachowań zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, W portalu internauci znajdą galerię prezentującą fotograficzną historię konkursu. Każdy zarejestrowany użytkownik będzie mógł też komentować zdjęcia i je oceniać. Co tydzień przez cały czas trwania konkursu, dzięki głosowaniu internautów – będzie przyznawana nagroda dla zdjęcia tygodnia.
 
- „W tym roku dodaliśmy kolejną kategorię, dając szansę pasjonatom fotografii trójwymiarowej. Strona, w której na bieżąco toczy się konkursowe życie, zyskała nowe, atrakcyjne aktywności dla internautów, min. FotoPuzzle, animacje, EkoFotoŁamigłówkę i inne zabawy eko-fotograficzne przyciągające młodych ludzi i zachęcające ich do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju i fotografii. A to przecież oni będą decydować o kształcie przyszłego świata – powiedziała Monika Lechowska z działu komunikacji firmy Bayer.

Dlaczego „Życie w lasach”?
Lasy pełnią bardzo ważne funkcje w środowisku naturalnym: klimatyczne, glebochronne, przeciwerozyjne, wypoczynkowe, łowieckie, przyrodnicze oraz oczywiście gospodarcze. – Są niezbędne dla przetrwania i dobrobytu ludzi. Odgrywają gospodarczą, społeczną i kulturowa rolę w życiu wielu z nas – komentuje Magdalena Machinko-Nagrabecka z UNEP/GRID-Warszawa, jednocześnie jurorka konkursu. – Zapewniają schronienie, są źródłem pożywienia, lekarstw i czystej wody, odgrywają istotną rolę w utrzymaniu stabilnego globalnego klimatu i środowiska. Lasy regulują lokalne temperatury i przyczyniają się do ochrony zasobów wody pitnej, ale także działają jak pochłaniacze dwutlenku węgla i łagodzą zmiany klimatyczne. Dostarczają nam ziół i surowców leczniczych, grzybów i owoców runa leśnego, kory i igliwia, a przede wszystkim drewna – podstawowego surowca odnawialnego. Należy jednak pamiętać o tym, aby tym bogactwem gospodarować w sposób świadomy i racjonalny – dodaje przedstawicielka UNEP/GRID-Warszawa.

Kryteria, nagrody, czas trwania konkursu
Konkurs „Ekologia w Obiektywie” kierowany jest do młodzieży w wieku 12 – 17 lat oraz do dorosłych profesjonalistów i amatorów. Organizatorzy czekają na zdjęcia wykonywane aparatem fotograficznym, z telefonu komórkowego, przetworzone cyfrowo albo – co jest nowością – wykonane w technologii 3D bądź makro. Wszystkie prace powinny zostać przesłane przez uczestników w terminie od 7 marca do 8 maja br. Uczestnicy dorośli mogą przesłać 8 zdjęć, osoby niepełnoletnie – 6.

Pełnoletni zwycięzcy Nagrody Głównej w każdej z pięciu kategorii technicznych (zdjęcia wykonane aparatem fotograficznym; zdjęcia wykonane telefonem komórkowym; zdjęcia przetworzone cyfrowo; zdjęcia 3D; makro) otrzymają 2 000 zł każdy. Zwycięzcy równorzędnych Nagród Głównych, w kategorii uczestników niepełnoletnich, zostaną wyróżnieni warsztatami fotograficznymi o wartości 2 500 zł zorganizowanymi przez magazyn Digital Foto Video. Dodatkowo przyznane zostanie – niezależnie od wieku i kategorii technicznej – Grand Prix, które wyniesie 5 000 zł. Do wszystkich nagród zostanie dołączona kwartalna prenumerata magazynu Digital Foto Video.
 
Dla najaktywniejszych internautów, którzy będą komentować, oceniać i brać udział w aktywnościach na stronie też przewidziano nagrody. Będą to branżowe publikacje wydawnictwa Galaktyka oraz prenumeraty magazynu Digital Foto Video.

Szczegóły: www.ekologiawobiektywie.pl

Zobacz także:
Lastolite zmienia właściciela!
FOTOKASTY – nowa kategoria w Grand Press Photo 2011
Fujifilm zaprasza na cykl prezentacji aparatów FinePix
Mały człowiek / Oczekiwanie - inauguracja projektu ''Żywe Archiwa''
Od A do Z czyli marcowa FotoGeA.com
Gigapanorama Legionistów – największa na świecie panorama z imprezy sportowej
Canon wchodzi na rynek produkcyjnego druku fotograficznego
Prototypowy Samyang 7.5 mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT
30 wielkoformatowych fotografii największych gwiazd kina
Ruszył konkurs "Moja sportowa Praga"
Zestaw promocyjny Fomei Basic

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.551s.