Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  VENICE – pierwsza kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu od Sony


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszy aparat wykonujący zdjęcia barwne dzięki separacji światła na składowe RGB powstał już w 1904 roku?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

VENICE – pierwsza kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu od Sony
Dodał: Przemysław Imieliński 07.09.2017
Dział Sony Professional Solutions Europe zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu.


VENICE należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września br., podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem (w wydarzeniu tym wziął udział znany operator Ed Wild B.S.C.) oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.

– Premiera systemu VENICE to świadectwo naszej trwałej współpracy z filmowcami z całego świata oraz zaangażowania w tworzenie narzędzi, które pomagają reżyserom, operatorom i innym ludziom kina w wiernym przeniesieniu własnej wizji na ekran – mówi Se mówi Se mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. – Nie ograniczyliśmy się do zapewnienia maksymalnej wierności obrazu, w tym reprodukcji barw naturalnie ukazującej kolorystykę skóry. Zatroszczyliśmy się też o maksymalną funkcjonalność i użyteczność, bez uszczerbku dla jakości. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób system VENICE zostanie wykorzystany, by zapewnić moc emocji klatka po klatce.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35 mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL, które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm. Technologia szybkiego odczytu danych z matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu — tzw. efekt jello.

Nowy system zarządzania kolorami i systemy organizacji pracy
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE wyróżnia się także ponad 15-stopniową dynamiką tonalną rejestrowanego obrazu, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Wysoka jakość obrazu i efektywna, oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rejestrator na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.

Intuicyjna obsługa i zaawansowana funkcjonalność
Kamera VENICE ma w pełni modułową konstrukcję. Łączy intuicyjną obsługę z zaawansowaną funkcjonalnością, przez co ułatwia sprawną, bezproblemową pracę na planie zdjęciowym. Jako pierwsza kamera w branży filmowej jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.

Pełnoklatkowa matryca kamery Sony VENICE


Opcjonalne licencje – sposób na spełnienie specyficznych wymogów produkcji
Użytkownicy kamery VENICE będą mogli odblokowywać jej funkcje stosownie do wymogów poszczególnych produkcji. Oferowane oddzielnie licencje, dostępne w wersji bezterminowej, miesięcznej i tygodniowej, pozwolą powiększyć możliwości urządzenia o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym.
 
Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.

Strona producenta: www.sony.pl

Zobacz także:
Sony RX0 – aparat "ekstremalny"
SanDisk Ultra 400 GB – najpojemniejszą na świecie kartą microSD
Olympus OM-D E-M10 Mark III – idealny towarzysz podróży
Cztery nowe profesjonalne obiektywy stałoogniskowe od Canona
Canon MT 26EX RT Macro Twin Lite – uniwersalna lampa błyskowa do makrofotografii
Canon EOS M100 – elegancki bezluterkowiec z Wi-Fi i Bluetooth
Machinery HDR Effects – nowa wersja programu (3.0.41)
Nikon D850 – pełnoklatkowa lustrzanka z matrycą o rozdzielczości 45 MP
MY BOOK DUO 20 TB – najpojemniejszy stacjonarny magazyn danych od WD
Canon PIXMA TS3150 – domowa drukarka 3 w 1
Leica Camera prezentuje nową Leikę TL2
AF-P NIKKOR 70–300 mm ED VR – szybszy, ostrzejszy, lepszy
Tamron SP 24–70 mm F/2,8 Di VC USD G2 – jasny, standardowy zoom pełnoklatkowy
Canon EOS 6D Mark II – najnowsza pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa
Canon EOS 200D – kreatywna fotografia dla każdego

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.722s.