Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  VENICE – pierwsza kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu od Sony


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszą jednoobiektywową lustrzanką małoobrazkową był wyprodukowany w 1948 roku Contax-S?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

VENICE – pierwsza kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu od Sony
Dodał: Przemysław Imieliński 07.09.2017
Dział Sony Professional Solutions Europe zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu.


VENICE należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września br., podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem (w wydarzeniu tym wziął udział znany operator Ed Wild B.S.C.) oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.

– Premiera systemu VENICE to świadectwo naszej trwałej współpracy z filmowcami z całego świata oraz zaangażowania w tworzenie narzędzi, które pomagają reżyserom, operatorom i innym ludziom kina w wiernym przeniesieniu własnej wizji na ekran – mówi Se mówi Se mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. – Nie ograniczyliśmy się do zapewnienia maksymalnej wierności obrazu, w tym reprodukcji barw naturalnie ukazującej kolorystykę skóry. Zatroszczyliśmy się też o maksymalną funkcjonalność i użyteczność, bez uszczerbku dla jakości. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób system VENICE zostanie wykorzystany, by zapewnić moc emocji klatka po klatce.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35 mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL, które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm. Technologia szybkiego odczytu danych z matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu — tzw. efekt jello.

Nowy system zarządzania kolorami i systemy organizacji pracy
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE wyróżnia się także ponad 15-stopniową dynamiką tonalną rejestrowanego obrazu, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne.

Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu


Wysoka jakość obrazu i efektywna, oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rejestrator na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.

Intuicyjna obsługa i zaawansowana funkcjonalność
Kamera VENICE ma w pełni modułową konstrukcję. Łączy intuicyjną obsługę z zaawansowaną funkcjonalnością, przez co ułatwia sprawną, bezproblemową pracę na planie zdjęciowym. Jako pierwsza kamera w branży filmowej jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.

Pełnoklatkowa matryca kamery Sony VENICE


Opcjonalne licencje – sposób na spełnienie specyficznych wymogów produkcji
Użytkownicy kamery VENICE będą mogli odblokowywać jej funkcje stosownie do wymogów poszczególnych produkcji. Oferowane oddzielnie licencje, dostępne w wersji bezterminowej, miesięcznej i tygodniowej, pozwolą powiększyć możliwości urządzenia o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym.
 
Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.

Strona producenta: www.sony.pl

Zobacz także:
Sony RX0 – aparat "ekstremalny"
SanDisk Ultra 400 GB – najpojemniejszą na świecie kartą microSD
Olympus OM-D E-M10 Mark III – idealny towarzysz podróży
Cztery nowe profesjonalne obiektywy stałoogniskowe od Canona
Canon MT 26EX RT Macro Twin Lite – uniwersalna lampa błyskowa do makrofotografii
Canon EOS M100 – elegancki bezluterkowiec z Wi-Fi i Bluetooth
Machinery HDR Effects – nowa wersja programu (3.0.41)
Nikon D850 – pełnoklatkowa lustrzanka z matrycą o rozdzielczości 45 MP
MY BOOK DUO 20 TB – najpojemniejszy stacjonarny magazyn danych od WD
Canon PIXMA TS3150 – domowa drukarka 3 w 1
Leica Camera prezentuje nową Leikę TL2
AF-P NIKKOR 70–300 mm ED VR – szybszy, ostrzejszy, lepszy
Tamron SP 24–70 mm F/2,8 Di VC USD G2 – jasny, standardowy zoom pełnoklatkowy
Canon EOS 6D Mark II – najnowsza pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa
Canon EOS 200D – kreatywna fotografia dla każdego

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 3.544s.