Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Wydarzenia  >  Zeiss podgrzewa atmosferę


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Już w 1965 roku Canon zaprezentował lustrzankę małoobrazkową (model Pellix) ze stałym, półprzepuszczalnym lustrem?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Zeiss podgrzewa atmosferę
Dodał: Marcin Pawlak 08.09.2008
Trwająca kampania reklamowa nowej serii obiektywów Zeissa ujawniła właśnie jej nazwę - ZE - co wskazywałoby, iż będzie przeznaczona dla systemu EOS.


Podobnie jak miało to miejsce przy wprowadzaniu poprzednich serii obiektywów manualnych mocowaniami bagnetowymi różnych producentów (jak choćby seria ZF z bagnetem F Nikona), Zeiss w ramach kampanii reklamowej umiejętnie stopniuje napięcie. Pierwsze bannery reklamowe ujawniły jedynie tajemnicze puste miejsce w "skrzyneczce" z obiektywami i obiecywały rozwiązanie zagadki 15 września.

Pierwsza odsłona kampanii reklamowej Zeissa.

Oczywiście natychmiast wybuchły spekulacje, dla jakiego systemu przeznaczona ma być nowa linia szkieł Zeissa. Bliska współpraca z Sony przy produkcji obiektywów dla systemu Alfa przemawiałaby za tym, iż będą to szkła dla systemu Sony (z oznaczeniem zapewne ZA). Z drugiej jednak strony, największą luką w portfolio niemieckiego producenta są obiektywy dla systemu Canona. Wysokiej jakości stałoogniskowe "manuale" z bagnetem EF z pewnością będą miały wiekszy rynek zbytu, niż w wypadku systemu Alfa – tym bardziej, pierwszy że pełnoklatkowy model A900 dopiero ujrzy światło dzienne, a Canon korpusy z przetwornikiem 36x24 m sprzedaje w powodzeniem już od wielu lat.

Druga odsłona kampanii reklamowej Zeissa – ujawniona zostaje nazwa nowej serii: ZE.

Wraz z drugą odsłoną bannerowej kampanii Zeissa zagadka co do systemu została rozwiązana – wolne miejsce w skrzyneczce otrzymało etykietkę ZE, co wzbudziło zrozumiały entuzjazm bardziej zasobnych w gotówkę posiadaczy korpusów Canona. Pozostało jednak jeszcze parę kwestii do wyjaśnienia:
  • jak rozwiązana zostanie kwestia ustawiania wartości przysłony (Canon, w przeciwieństwie do Nikona i Pentaxa, przewiduje wyłącznie sprzężenie elektryczne)
  • jakie modele obiektywów Zeissa z bagnetem ZE zostaną w pierwszej kolejnożci wprowadzone do produkcji.

Nie pozostaje zatem nic innego, jak poczekać do 15 września.

Zobacz także:
Phase One 3.5/45 TS – powrót legendy
Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3,5-5,6G ED VR – nowy kit
Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS – uniwersalny i lekki
Tamron AF 18-270 mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO
Nowa seria filtrów Hoya HD
Dwa nowe Nikkory z kontrolą perspektywy
PENTAX DA smc 55-300 mm f/4.0-5.8 ED dostępny w Polsce
Carl Zeiss Distagon T* 3,5/18 – nowy szerokokątny obiektyw manualny
Limitowana edycja Leica Noctilux 50mm F/1.0 z okazji zakończenia produkcji

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 0.64s.