Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Sony A77 i A65 - 24,3 megapiksela i największa na świecie szybkość zdjęć seryjnych z autofokusem


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Victor Hasselblad swoją karierę rozpoczął praktyką w zakładach Zeissa?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Sony A77 i A65 - 24,3 megapiksela i największa na świecie szybkość zdjęć seryjnych z autofokusem
Dodał: Marcin Pawlak 24.08.2011


« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »

α77: technologia półprzezroczystego lustra w wersji dla pasjonatów fotografii
Model α77 jest naturalnym następcą przeznaczonej dla pasjonatów fotografii lustrzanki α700. Jego wyposażenie obejmuje dwa pokrętła sterujące ułatwiające intuicyjną obsługę oraz osobny, górny wyświetlacz LCD z danymi. Dla zwiększenia trwałości, wytrzymałości i lekkości, ścianki obudowy wykonano ze stopu magnezu. Najważniejsze elementy sterujące zabezpieczono przed działaniem kurzu i wilgoci. Podobne zabezpieczenia zastosowano także w nowym obiektywie SAL1650, w dedykowanym do modelu α77 gripie do zdjęć w układzie pionowym VG-C77AM oraz w lampie błyskowej HVL-F43AM.

Sony SLT-A77

O solidności aparatu świadczy także nowy, obliczony na 150 000 cykli mechanizm migawki, którego minimalny czas otwarcia wynosi tylko 1/8000 s (1/250 s przy synchronizacji z lampą błyskową). Wbudowany odbiornik GPS umożliwia automatyczny zapis danych geolokalizacyjnych w fotografiach i ujęciach filmowych.

Nowy obiektyw zmiennoogniskowy DT 16 – 50 mm F2,8 SSM i akcesoria
Do coraz liczniejszej rodziny obiektywów z mocowaniem A, z którymi współpracują oba nowe aparaty, dołączył obecnie cichy, jasny zoom standardowy DT 16 – 50 mm F2,8 SSM, doskonały do zdjęć portretowych i fotografowania na co dzień.
 
Obiektyw ten charakteryzuje się odporną na kurz i wilgoć konstrukcją oraz stałym, wynoszącym F2,8 maksymalnym otworem w całym zakresie ogniskowych. Wysoką jakość optyczną gwarantują dwie soczewki asferyczne oraz trzy elementy ze szkła ED, których zadaniem jest zmniejszanie aberracji. Ciche i szybkie działanie automatyki ostrości zapewnia wewnętrzny silnik SSM (Super Sonic wave Motor).

Sony SLT-A77

Wśród dostępnych akcesoriów należy wymienić odporny na kurz i wilgoć grip do zdjęć w układzie pionowym VG-C77AM. Można w nim umieścić dwa akumulatory InfoLITHIUM NP-FM500H, zwiększając tym samym wydajność źródła zasilania do 1060 zdjęć (przy korzystaniu z monitora LCD) / 940 zdjęć (przy korzystaniu z wizjera Tru-Finder™). Podane wartości dotyczą zapisu danych na karcie Memory Stick PRO Duo™.
 
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F43AM o liczbie przewodniej 43 jest niewielka, ale uniwersalna. Optymalnie współpracuje ze wszystkimi aparatami z gniazdem typu A i jest wyposażona w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce, system sterowania błysku w trybie bezprzewodowym oraz obudowę odporną na kurz i wilgoć. W ofercie pojawią się też inne akcesoria (dostępne opcjonalnie) do aparatów z mocowaniem bagnetowym A: plecak, torby, ochraniacze ekranu LCD oraz muszle oczne.

Podstawowe cechy:
• Największa na świecie szybkość zdjęć seryjnych w pełnej rozdzielczości z autofokusem opartym na wykrywaniu fazy: do 12 kl./s (α65: do 10 kl./s)
• Nowo opracowany, 19-polowy system AF z 11 czujnikami krzyżowymi (α77)
• Przetwornik obrazu Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela i udoskonalony procesor BIONZ
• Pierwszy na świecie wizjer XGA OLED Tru-Finder z uniwersalnym systemem wyświetlania informacji
• Szybki autofokus przy nagrywaniu filmów Full HD, zgodność z progresywnym formatem AVCHD i uniwersalne tryby ekspozycji P/A/S/M w trybie ręcznego nastawiania ostrości
• Nowa konstrukcja i ergonomia: regulowany w 3 punktach wyświetlacz Xtra Fine LCD i wzmocniona konstrukcja (α77)


Aparaty Sony z półprzezroczystym lustrem α77 i α65 będą dostępne od października 2011 r.

Podstawowe dane techniczne
SLT-A77 SLT-A65
Typ Aparat cyfrowy z wbudowaną lampą błyskową i wymiennymi obiektywami Aparat cyfrowy z wbudowaną lampą błyskową i wymiennymi obiektywami
Współpraca z obiektywami Obiektywy Sony z mocowaniem A. Potwierdzono również działanie z obiektywami Minolta i Konica Minolta AF. Obiektywy Sony z mocowaniem A. Potwierdzono również działanie z obiektywami Minolta i Konica Minolta AF.
Przetwornik obrazu APS-C (23,5 x 15,6 mm), CMOS Exmor APS HD z filtrem barw podstawowych RGB APS-C (23,5 x 15,6 mm), CMOS Exmor APS HD z filtrem barw podstawowych RGB
Procesor Procesor obrazu BIONZ™ Procesor obrazu BIONZ™
Zakres czułości ISO Automatyczny (ISO 100 – 1600, możliwość wyboru ISO 100 – 12 800 z górną lub dolną granicą), możliwość wyboru ISO 100 – 16 000 (z rozszerzeniem do ISO 50), wieloklatkowa redukcja szumów (rozszerzenie do ISO 25 600) Automatyczny (ISO 100 – 1600), możliwość wyboru ISO 100 – 16 000, wieloklatkowa redukcja szumów (rozszerzenie do ISO 25 600)
Tryby jakości obrazu RAW, RAW+JPEG, JPEG Fine, JPEG Standard, JPEG Extra Fine RAW, RAW+JPEG, JPEG Fine, JPEG Standard
Złącze HDMI i funkcja BRAVIA Sync Minizłącze HDMI (typ C), BRAVIA Sync (menu link), PhotoTV HD, zgodność z DVDirect Minizłącze HDMI (typ C), BRAVIA Sync (menu link), PhotoTV HD, zgodność z DVDirect
Rozmiar obrazu 3:2 (piksele) Rozmiar L: 6000 x 4000 (24M) Rozmiar L: 6000 x 4000 (24M)
Rozmiar M: 4240 x 2843 (12M) Rozmiar M: 4240 x 2843 (12M)
Rozmiar S: 3008 x 2000 (6M) Rozmiar S: 3008 x 2000 (6M)
Nagrywanie filmów HD Format zapisu: AVCHD 2.0 / MP4 Format zapisu: AVCHD 2.0 / MP4
Kompresja filmu: MPEG-4 AVC (H.264) Kompresja filmu: MPEG-4 AVC (H.264)
Rozmiar obrazu (w pikselach) (PAL): AVCHD: 1980x1080 (50p / 28M / PS, 50i / 24M / FX, 50i / 17M / FH, 25p / 24M / FX, 25p / 17M / FH), MP4: 1440x1080 (25 kl./s / 12M), VGA: 640x480 (25 kl./s / 3M) Rozmiar obrazu (w pikselach) (PAL): AVCHD: 1980x1080 (50p / 28M / PS, 50i / 24M / FX, 50i / 17M / FH, 25p / 24M / FX, 25p / 17M / FH), MP4: 1440x1080 (25 kl./s / 12M), VGA: 640x480 (25 kl./s / 3M)
Wizjer elektroniczny Wizjer elektroniczny XGA OLED 1,3 cm (0,5") o efektywnej rozdzielczości 2 359 296 punktów, pokrycie 100% kadru, 5 trybów wyświetlania i tryby wyświetlania siatki linii. Wizjer elektroniczny XGA OLED 1,3 cm (0,5") o efektywnej rozdzielczości 2 359 296 punktów, pokrycie 100% kadru, 5 trybów wyświetlania i tryby wyświetlania siatki linii.
Ekran LCD 7,5 cm (3,0"), panoramiczny TFT, Xtra Fine LCD z technologią TruBlack; rozdzielczość 921 tys. punktów 7,5 cm (3,0"), panoramiczny TFT, Xtra Fine LCD z technologią TruBlack; rozdzielczość 921 tys. punktów
Stabilizator obrazu SteadyShot™ INSIDE TAK TAK
System ochrony przed kurzem Powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu Powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu
Tryby nastawiania ostrości Możliwość wyboru trybu AF/MF. Możliwość wyboru trybu AF/MF.
Tryby AF: Pojedynczy AF, Automatyczny AF, Ciągły AF Tryby AF: Pojedynczy AF, Automatyczny AF, Ciągły AF
Autofokus 19-polowy system AF z wykrywaniem fazy TTL i 11 czujnikami krzyżowymi 15-polowy system AF z wykrywaniem fazy TTL i 3 czujnikami krzyżowymi
Tryby ekspozycji Automatyczny, zaawansowany AUTO (AUTO+), wybór sceny, panorama, panorama 3D, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M) Automatyczny, zaawansowany AUTO (AUTO+), wybór sceny, panorama, panorama 3D, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M)
System pomiaru ekspozycji Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Tryby pomiaru ekspozycji Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy
Tryby tematyczne Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu
Efekty w obrazie 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Ustawienia stylów twórczych Standardowy, Żywy, Neutralny, Czysty, Głęboki, Jasny, Portret, Krajobraz, Zachód słońca, Scena nocna, Jesienne liście, Czarno-biały, Sepia Standardowy, Żywy, Portret, Krajobraz, Zachód słońca, Czarno-biały
[Kontrast (-3 do +3), nasycenie barw (-3 do +3), ostrość (-3 do +3)] [Kontrast (-3 do +3), nasycenie barw (-3 do +3), ostrość (-3 do +3)]
Tryb panoramy (Sweep Panorama) TAK (2D i 3D) TAK (2D i 3D)
Automatyka HDR TAK (dostępna w trybach P/A/S/M) TAK (dostępna w trybach P/A/S/M)
Czas otwarcia migawki 1/8000 – 30 s i B 1/4000 – 30 s i B
Bracketing ekspozycji Krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3 lub 5 klatek (2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki) Krok co 1/3EV, 2/3EV, 3 klatki
Ustawienia balansu bieli Automatyczny, Światło dzienne, Cień, Chmury, Żarówki, Świetlówki (ciepła biel / zimna biel/ biel dnia / światło dzienne), lampa błyskowa, temperatura barwowa 2500 do 9900 K, filtr barwny G7 do M7 (15 stopni), własny, mikrokorekty automatycznego balansu bieli Automatyczny, Światło dzienne, Cień, Chmury, Żarówki, Świetlówki (ciepła biel / zimna biel/ biel dnia / światło dzienne), lampa błyskowa, temperatura barwowa 2500 do 9900 K, filtr barwny G7 do M7 (15 stopni), własny, mikrokorekty automatycznego balansu bieli
Zdjęcia seryjne Tryb priorytetu zdjęć seryjnych: maksymalnie 12 obrazów na sekundę Tryb priorytetu zdjęć seryjnych: maksymalnie 10 obrazów na sekundę
Zdjęcia seryjne: Hi: maksymalnie 8 klatek na sekundę / Lo: maksymalnie 3 klatki na sekundę Zdjęcia seryjne: Hi: maksymalnie 8 klatek na sekundę / Lo: maksymalnie 3 klatki na sekundę
Maks. liczba zdjęć w serii: Tryb priorytetu zdjęć seryjnych: Fine: 17 obrazów, Standard: 18 obrazów, RAW + JPEG: 11 obrazów, RAW: 13 obrazów
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych: Extra fine: 13 obrazów, Fine: 17 obrazów, Standard: 17 obrazów, RAW + JPEG: 11 obrazów, RAW: 13 obrazów Zdjęcia seryjne: Fine: 17 obrazów, Standard: 18 obrazów, RAW + JPEG: 11 obrazów, RAW: 13 obrazów
Zdjęcia seryjne: Extra fine: 13 obrazów, Fine: 18 obrazów, Standard: 18 obrazów, RAW + JPEG: 11 obrazów, RAW: 13 obrazów
Przybliżona liczba zdjęć Około 470 zdjęć przy korzystaniu z wizjera Tru-Finder, około 530 zdjęć przy korzystaniu z monitora LCD (pomiar według normy Camera & Imaging Products Association) Około 510 zdjęć przy korzystaniu z wizjera Tru-Finder, około 560 zdjęć przy korzystaniu z monitora LCD (pomiar według normy Camera & Imaging Products Association)
Wbudowana lampa błyskowa Automatycznie podnoszona, liczba przewodnia 12 metrów przy ISO 100, pokrycie pola widzenia do 16 mm Automatycznie podnoszona, liczba przewodnia 10 metrów przy ISO 100, pokrycie pola widzenia do 18 mm
Tryby pracy lampy błyskowej Wyłączona, Automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Możliwość osłabiania efektu czerwonych oczu w trybie automatycznym i trybie błysku wypełniającego, Tryb bezprzewodowy*, Synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji* Wyłączona, Automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Możliwość osłabiania efektu czerwonych oczu w trybie automatycznym i trybie błysku wypełniającego, Tryb bezprzewodowy*, Synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji*
* Przy korzystaniu z zewnętrznej lampy HVL-F58AM, HVL-F56AM, HVL-F43AM, HVL-F42AM, HVL-F36AM * Przy korzystaniu z zewnętrznej lampy HVL-F58AM, HVL-F56AM, HVL-F43AM, HVL-F42AM, HVL-F36AM
Sterowanie błyskiem (błysk ADI / przedbłysk TTL / błysk ręczny) Sterowanie błyskiem (błysk ADI / przedbłysk TTL)
Nośniki danych Karty pamięci Memory Stick PRO Duo / Memory Stick PRO-HG Duo; SD / SDHC (zgodne z UHS-1) / SDXC (zgodne z UHS-1) Karty pamięci Memory Stick PRO Duo / Memory Stick PRO-HG Duo; SD / SDHC / SDXC
Wymiary (szer. x wys. x gł.) Około 142,6 mm × 104,0 mm × 80,9 mm Około 132,1 mm × 97,5 mm × 80,7 mm
Waga Około 653 g (sam korpus) Około 543 g (sam korpus)
Około 732 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick PRO Duo) Około 622 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick PRO Duo)



Strona producenta: www.sony.pl

Zobacz także:
Sony NEX-5N – szybki maluch
Sony NEX-7 – 24 megapiksele w mgnieniu oka
Canon IXUS 230 HS – w centrum wydarzeń
Canon IXUS 1100 HS – smukły maluch z 12-krotnym zoomem optycznym
Canon PowerShot SX150 IS – superzoom dla całej rodziny
PRAKTICA luxmedia 16-Z21C – 21-krotny zoom optyczny i przetwornik CMOS BSI
PRAKTICA luxmedia 16-Z21S - kompakt z 21-krotnym zoomem
COOLPIX AW100 – najtwardsza sztuka Nikona
Nikon COOLPIX P7100 - kompakt dla wymagających
Nikon COOLPIX S100 robi zdjęcia w 3D
Nikon COOLPIX S1200pj - z nowym projektorem i podłączeniem do iPhone, iPad oraz iPod Touch
COOLPIX S8200, S6200, S6150, S4150 – nowe stylowe zoomy Nikona serii S
Test amatorskich lustrzanek Nikona, cz. IV: Który model jest najlepszy dla Ciebie?
Test amatorskich lustrzanek Nikona, cz. III: Nikon D7000 – ma wszystko, co trzeba
Test amatorskich lustrzanek Nikona, cz. II: Nikon D5100 – można poszaleć
Test amatorskich lustrzanek Nikona, cz. I: D3100 – po prostu rób zdjęcia
Wiem, co kupuję: monitor dla fotografa
TEST: AF-S NIKKOR 50 mm f/1.8G - nowe wcielenie klasyka
Olympus TOUGH – historia podwodna
KRAJOBRAZ – jak zauważyć i zrobić ciekawe zdjęcie?
Olympus TOUGH – twardziel dla najmłodszych (i nie tylko)
Olympus TOUGH – aparaty inne niż wszystkie

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.881s.