Strona główna  >  Czy wiesz, że...

Czy wiesz, że...

Od kilku lat użytkownicy komputerów osobistych obserwują rosnącą popularność monitorów panoramicznych. Ekrany te nie mają jednak typowych dla telewizorów proporcji 16:9, lecz nieco mniej "rozciągnięte 16:10".

To, co stanowi pewną wadę dla miłośników oglądania filmów (wymusza bowiem dodawania do nich czarnych pasków u góry i u dołu ekranu) może być bardzo przydatne dla fotografów. Zdjęcia o takich proporcjach boków są bowiem bardzo zbliżone do Złotego Prostokąta, czyli figury stworzonej w wykorzystaniem boków pozostających do siebie w proporcjach 1:1,618. Warto o tym pamiętać podczas ustalania kształtu kadru, jeżeli chcemy wykonywać zdjęcia wyglądające proporcjonalnie. Ekran panoramiczny może być wtedy idealnym sposobem na ich prezentację.

Same monitory panoramiczne również znacznie lepiej od tradycyjnych 4:3 sprawdzają się w obróbce cyfrowych fotografii. Jest tak, ponieważ coraz więcej programów do edycji zdjęć ma po lewej i prawej stronie ekranu panele z narzędziami. Jest tak m.in. w popularnych aplikacjach firmy Adobe – Photoshopie, Lightroomie i Photoshopie Elements.

Konkurs  Konkurs
Obraz abstrakcyjny nieco

Niezwykłe zestawienia lub skupienie się na samym kształcie, barwie lub fakturze pozwalają tworzyć abstrakcyjne obrazy o niezwykłej sile oddziaływania na oglądających. Wszystko zależy od wyboru tematu, niecodziennego punktu widzenia i oryginalnego sposobu wykadrowania sceny...
Obraz abstrakcyjny nieco

Ostatnio dodane zdjęcie:
[24.09.2017]
Autor:
Wiktoria Jędryczka

Czas generacji: 0.276s.