Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Wydarzenia  >  Mimo kryzysu aparaty sprzedają się dobrze


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Jedną z postaci greckiego Kościoła Prawosławnego jest Święty Nikon?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Mimo kryzysu aparaty sprzedają się dobrze
Dodał: Jarosław Zachwieja 21.11.2008
Jedna z największych światowych agencji badających rynki i trendy InfoTrends opublikowała najnowsze wyniki badań sprzedaży cyfrowych aparatów kompaktowych i lustrzanek.


Zgodnie z wynikikami badań opublikowanymi przez InfoTrends, rynek lustrzanek cyfrowych (DSLR) może być uznany za jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów cyfrowego przemysłu fotograficznego. Elementami charakterystycznymi tego rozwoju są spadające ceny sprzętu, coraz większy wybór modeli aparatu oraz sprawniejsze kanały dystrybucji. Sprzedawcy sprzętu i dostawcy usług są w stanie zapewnić konsumentom nie tylko aparaty i akcesoria, ale też rozwiązanie umożliwiające fotografującym komunikowanie się między sobą, wymianę zdjęć i ich cyfrową korektę.
 
Lustrzanki cyfrowe stanowią grupę sprzętu uznawaną za najbardziej prestiżową w przemyśle fotograficznym. Grupa ta notuje również najwyższy przyrost sprzedaży. Zgodnie z wynikami badań InfoTrends na 2007 rok przyrost sprzedaży lustrzanek był o 40% wyższy od przyrostu sprzedaży kompaktów w tym samym okresie. Ten sam wskaźnik na 2008 rok osiągnie najprawdopodobniej 16%, co jest spowodowane ogólną złą sytuacją gospodarczą na świecie. Warto jednak zauważyć, że oznacza to też, iż rynek ten nie został jeszcze nasycony. Według InfoTrends nie nastąpi to przed 2012 rokiem, kiedy to roczny przyrost sprzedaży ustali się na poziomie 3,8%.

W jaki sposób sprzedawać?
W chwili obecnej przed producentami lustrzanek stają nowe wyzwania. Wraz ze wzrostem sprzedaży producenci zmuszeni będą do lepszego rozumienia wymagań, potrzeb oraz zjawisk związanych z procesami towarzyszącymi podejmowaniu przez klientów decyzji o zakupie aparatu. Jest tak, ponieważ osoby kupujące swoją pierwszą lustrzankę są w znacznie większym stopniu podatne na zabiegi marketingowe oraz strategie sprzedaży, nić ci doświadczeni. Przeprowadzane badania nie pozostawiają co do tego wątpliwości: "lustrzankowych nowicjuszy" przyciąga łatwość obsługi sprzętu, podejście sprzedawcy do klienta (znacznie częściej kupują oni w dużych sieciach handlowych niż w małych sklepach specjalistycznych) niewielkie rozmiary aparatu, dostępność kilku wersji kolorystycznych oraz niskie ceny. Dopiero bardziej doświadczeni fotografujący zwracają uwagę na ważne szczegóły techniczne, takie jak czułość ISO, niski poziom szumów, funkcje geotaggingu czy bezprzewodowy przesył danych.
 
Firma InfoTrends określiła zatytułowała swoje badania "Rynek amatorskich lustrzanek cyfrowych". Koncentrują się one na aktywności fotograficznej użytkowników tego typu sprzętu oraz usługami i produktami przez nich używanymi. Dodatkowym obiektem badań są też oczekiwania osób planujących zakup swojej pierwszej lustrzanki w ciągu najbliższego roku. Wyniki tych badań mogą zaważyć na strategii sprzedaży największych firm fotograficznych.
 
Kluczowe elementy prowadzonych badań obejmują następujące problemy i aspekty:
  • Określenie profilu demograficznego obecnych i przyszłych posiadaczy lustrzanek cyfrowych.
  • Zbadanie aktywności fotografów w tych aspektach życia, które są związane z ich zainteresowaniami.
  • Zbadanie rzeczywistych wymagań, które użytkownicy lustrzanek mają wobec swojego sprzętu.
  • Określenie kryteriów decydujących o zakupie konkretnego modelu aparatu.
  • Stworzenie statystyk dotyczących używanych akcesoriów fotograficznych.
  • Oszacowanie rozmiarów poszczególnych sektorów rynku w zależności od cen sprzętu oraz opracowanie dla nich prognoz sprzedaży
  • Wskazanie potencjalnych możliwości i strategii dla sprzedawców sprzętu i usług.
Agencja InfoTrends przeprowadziła swoje badania na ponad 600 posiadaczach cyfrowych lustrzanek i ponad 900 osobach planujących kupno aparatu tego typu. Terenem badań były Stany Zjednoczone, a zadawane pytania dotyczyły posiadanych modeli aparatów, akcesoriów i oprogramowania, a także praktyk fotograficznych oraz usług dodatkowych, z jakich korzystali respondenci.

Strona WWW: www.capv.com

Zobacz także:
Nowy numer magazynu "5klatek"
Warsztaty fotograficzne we Wrocławiu
Miliony zdjęć z archiwum magazynu LIFE w Google
Wyniki testów lustrzanek on-line
Trwa konkurs Nikon Photo Contest International
Olympus BioScapes – najlepsze fotografie mikroświata
Unikatowa Leica M8.2 dla Woodego Allena
Kursy fotograficzne na Górnym i Dolnym Śląsku
Sigma kupuje Foveona – nareszcie?
Promocja Pentax Cashback na aparaty i obiektywy

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.404s.