Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sztuka  >  Kalendarium  >  Podstawowe Zasady brytyjskich twórców


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Znany film Tima Burtona, Gnijąca panna młoda (Corpse bride), nakręcony został cyfrową lustrzanką?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa
Podstawowe Zasady brytyjskich twórców
Dodał: Błażej Organisty
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Ulica: Jazdów 2
Termin: 26.06.2015 – 06.09.2015
Godziny otwarcia: wtorek–niedziela w godz. 12.00 – 19.00, piątek w godz. 12.00 – 21.00
Adres WWW: www.csw.art.pl
Wernisaż: 26 czerwca o godz. 19.00

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Władza, jej narzędzia i mechanizmy fascynują Adama Broomberga i Olivera Chanarina. Ich praktyka artystyczna często prowadzi do bezpośredniego zaangażowania w relacje ze strukturami władzy w ramach tworzenia i wykorzystywania obrazów. Tak było w przypadku ich akredytacji jako reporterów w ramach misji wojskowej w Afganistanie u boku brytyjskiej armii (The Day Nobody Died), w trakcie której, zamiast fotografować dramatyczne wydarzenia, skupili się na instrumentalnej roli fotografów na linii frontu, towarzyszących im rytuałów i protokołów dokumentowania wydarzeń wojennych. Podobnie podczas quasi-antropologicznej wyprawy do Gabonu artyści odrzucili oficjalne zadanie, a także konwencje fotografii dokumentalnej i użyli historycznych klisz z lat siedemdziesiątych, których niesławną cechą była niemożność właściwego oddania koloru ciemnej skóry. Ostatecznym efektem było jedno jedyne zdjęcie To Photograph the Details of a Dark Horse in Low Light.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


Dwie serie prac konstytuują ważną część wystawy. Pierwsza pokazuje studia pocisków, które połączyły się w powietrzu. Te nieprawdopodobne obiekty zostały znalezione na polach bitew podczas wojny secesyjnej w USA i uważa się, że skutecznie uratowały życie dwóch żołnierzy. W ramach drugiego cyklu Broomberg i Chanarin sfotografowali pryzmaty wojskowe, kawałki szkła optycznego, które wykorzystuje się w celownikach broni precyzyjnej. Przemoc rozprzestrzenia się za pomocą tych materiałów: złączonych bryłek ołowiu i szkła kryształowego o ostrych krawędziach.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


W tytułowym filmie wystawy Podstawowe zasady [Rudiments], niepokojąca postać błazna – mrocznego klauna, którego występ balansuje na skraju wulgarności, radykalnie wystawia na próbę militarne kody i zakłóca starannie zaplanowane układy zbiorowej choreografii kadetów przebywających na obozie wojskowym na przedmieściach Liverpoolu. Film kieruje uwagę widza na formujący moment dzieciństwa i wczesnej młodości, a jego intensywny rytm wyznacza utwór na perkusję w wykonaniu amerykańskiego muzyka znanego jako Kid Millions.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


Broomberg i Chanarin podważają nie tylko zadania fotografa, ale także samo medium i jego rolę jako instrumentu politycznego. Aparat nigdy nie jest neutralny i niewinny, jego fizyczne i materialne właściwości często zdradzają głębiej zaprogramowane ideologiczne zadania. Za każdym razem artyści odwracają tradycję dokumentalną, stawiając w centrum nie finalny zapis i jego emocjonalny efekt, lecz wielowarstwowy proces i złożoną politykę produkowania obrazów. Podstawowe zasady [Rudiments] są ich pierwszą wystawą, na której kluczową pracą jest jednak film, a nie tak jak dotychczas fotografia. Równorzędną częścią ekspozycji jest także nieustający muzyczny performans.

Kuratorka: Kaja Pawełek
Koordynatorka: Katarzyna Tomczak-Wysocka

Zobacz także:
Wystawa Laboratorium
Fotografie Martwej Wisły
Wystawa Krakowski Kazimierz
Zvi Hecker Stronice Księgi
Nienaturalna wystawa w Warszawie
W koło Macieja na wrocławskim placu
Byłe cmentarze na zdjęciach Palimpsest
Wystawa pokonkursowa Oblicza Łodzi
Wystawa Efekty Uboczne Kacpra Kowalskiego
Wystawa dyplomowa Jeden dzień
Unguarded Moments Steve'a McCurry
Kolory Tokio w leśnickim Zamku


« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Powrót do listy
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.42s.