Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sztuka  >  Relacje z wystaw  >  Potęga maski - relacja fotograficzna z 7. edycji Brave Festival


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze zdjęcie zostało naświetlone nie na celuloidowym, ani nawet szklanym negatywie, lecz na płytce cynkowej pokrytej… asfaltem syryjskim?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Potęga maski - relacja fotograficzna z 7. edycji Brave Festival
Autor: Katarzyna Stodolska
Przed zbliżającą się 8. edycją Brave Festival (2-8 lipca) we Wrocławiu, jako zachętę do udziału, prezentujemy relację fotograficzną z jego ubiegłorocznej edycji.

« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Zobacz wszystkie foto-relacje z cyklu:
Relacja fotograficzna z Brave Festival - cz.1
Relacja fotograficzna z Brave Festival - cz.2
Relacja fotograficzna z Brave Festival - cz.3
Relacja fotograficzna z Brave Festival - cz.4
Potęga maski - relacja fotograficzna z 7. edycji Brave Festival

Ubiegłoroczna edycja przebiegała pod hasłem "Maski" i przybliżyła nam bogatą kulturę z różnych zakątków świata m.in. Bali, Sri Lanki, Burkina Faso czy Sardynii. W jeden z festiwalowych wieczorów podziwialiśmy Mask of the Moon - grupę pochodzącą z Burkina Faso, która zaprezentowała taniec masek, odbywający się jedynie przy świetle księżyca.

Maski Księżyca. Fot. Joanna Stoga

Maski Księżyca. Fot. Joanna Stoga

Także w tajemniczych maskach wykonanych z twardego drewna oraz strojach ważących ok. 30 kilogramów zobaczyliśmy przedstawicieli sardyńskiego karnawału – Mamuthones. Wielobarwnym i niezwykle sugestywnym w wyrazie maskom tancerzy z Bali towarzyszyły magnetyzujące publiczność ruchy dłoni oraz twarzy tancerek pochodzących z tej wyspy.

Mamuthones. Fot. Joanna Stoga

Mamuthones. Fot. Joanna Stoga

Kathakali to hinduska tradycja teatralna z pogranicza dramatu i tańca powołana do życia w VII wieku w Kerali. Nieodłącznym środkiem teatralnej ekspresji w tej tradycji są mudry (kanoniczne gesty dłoni) i ruchy gałek ocznych oraz makijaż. Podczas 7. edycji Brave Festival poznaliśmy historię Kathakali bazują na mitologicznych opowieściach z Ramajany, Mahabharaty i innych hinduskich eposów oraz na legendach. Z chwilą, gdy twarz aktora zostaje pomalowana, aktor Kathakali nie jest dłużej sobą, a staje się postacią. To moment wykonywania makijażu jest czasem tej transformacji, a zajmuje od 3 do 5 godzin, w zależności od rodzaju postaci i stopnia skomplikowania charakteryzacji.

Kathakali. Fot. Przemysław Imieliński

Kathakali. Fot. Przemysław Imieliński

Obejrzeliśmy też Topeng Pajegan, indonezyjski spektakl teatralno-taneczny, w którym aktor przy użyciu kilku różnych masek jest w stanie samodzielnie opowiedzieć wielowątkową i rozbudowaną historię. Niezwykle istotne jest tu doświadczenie i kunszt artysty, który musi przyciągnąć i utrzymać uwagę publiczności w pojedynkę.

Topeng Pajegan. Fot. Joanna Stoga

Topeng Pajegan. Fot. Joanna Stoga

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 0.094s.