Doroczny raport 100 Best Global Brands opracowany jest przez prestiżowy tygodnik biznesowy "Business Week", a badania weryfikowane są przez niezależną firmę konsultingową Interbrand. Wśród setki najlepszych i najcenniejszych światowych marek znalazło się trzech producentów aparatów i akcesoriów fotograficznych.
Najwyżej, bo na 25 miejscu uplasowała się firma
Sony, której wartość marki w stosunku do roku 2007 wzrosła o 5% i obecnie wynosi 13,583 mld dolarów. Jedenaście oczek poniżej, na 36 miejscu znalazł się
Canon z 3% wzrostem i wartością 10,876 mld dolarów. Trzecim "graczem fotograficznym" w rankingu "100 Best Global Brands 2008", który uplasował się na 78 pozycji jest firma
Panasonic, która zanotowała 4% wzrost wartości marki wartej wg. raportu 4,281 mld dolarów. Wszystkie trzy firmy utrzymały swoją pozycję na liście względem roku ubiegłego.
Raport "100 Best Global Brands 2008" to zestawienie 100 czołowych marek, które zdobyły i utrzymały silną pozycję na globalnym rynku. Aby znaleźć się na liście, firmy muszą uzyskiwać przynajmniej jedną trzecią dochodów poza krajem macierzystym, być rozpoznawane poza własnym gronem klientów oraz dysponować publicznie dostępnymi danymi marketingowymi i finansowymi. Przedsiębiorstwa uwzględnione w raporcie "100 Best Global Brands 2008" ocenianie są według wartości, którą oblicza się przez ustalenie, jaki procent generowanych przychodów można przypisać marce, a następnie określenie profilu ryzyka dla oczekiwanych zysków na podstawie pozycji rynkowej, stabilności i globalnego zasięgu.
Pełna lista "100 Best Global Brands 2008": www.interbrand.com
Zobacz także:Samsung nie przejmie SanDiskaOlympus obniża cenę lustrzanki E-420Piąte spotkanie "Press Photo Info"Znane są ceny nowego oprogramowania firmy AdobeTerminy premier najnowszych wersji obiektywów SigmaPorozumienie w sprawie aktualizacji firmware dla systemu Cztery TrzecieZnane ceny kart Memory Stick PRO-HG Duo HXNagroda "Photokina Star 2008" dla Lumixa DMC-G1