Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Obiektywy i akcesoria  >  Nowe kamery 4K od Canon


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszą cyfrową lustrzanką, która umożliwiała swobodny podgląd fotografowanej sceny w każdych warunkach był Olympus E-330?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Nowe kamery 4K od Canon
Dodał: Błażej Organisty 06.09.2016
Do linii Canon Cinema EOS dołączają najbardziej zaawansowane kamery EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL. Oba modele pracują w standardzie 4K i zostały wyposażone w matrycę CMOS Super 35 mm z maksymalną rozdzielczością 4.5K (4.2K dla EOS C700 GS PL).

« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Firma Canon rozszerza system Cinema EOS o dwie nowe kamery – EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL. Oba modele pracują w standardzie 4K, dzięki czemu producenci filmowi i nadawcy telewizyjni będą mogli tworzyć wysokiej jakości materiały, wykorzystując m.in. szeroki zakres dynamiki obrazu. Kamera EOS C700 umożliwia wewnętrzny zapis materiałów wideo w rozdzielczości 4K z prędkością do 59,94P/50P oraz w rozdzielczości 2K z prędkością do 200p/240p w trybie zmniejszonej aktywnej powierzchni matrycy (crop). Możliwy jest również zapis materiałów w rozdzielczości 4K jako pliki RAW z prędkością do 100P/120P przy zastosowaniu opcjonalnego rekordera Codex RAW.

Canon EOS C700


Nowe kamery systemu Cinema EOS wyróżniają się modułową konstrukcją, dzięki czemu łatwiej dopasowują się do pracy w zróżnicowanych warunkach. Ponadto, po raz pierwszy zastosowano możliwość zapisu również w formacie Apple ProRes. Model EOS C700 GS PL jest pierwszą kamerą Canon z profesjonalnej linii EOS Cinema, która oferuje global shutter.

Wszechstronność w każdych warunkach
Oba nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach twórców filmowych i operatorów zajmujących się produkcją materiałów telewizyjnych. Oferują wszechstronność, jakiej oczekują profesjonaliści. Zostały wyposażone w matrycę CMOS Super 35 mm z maksymalną rozdzielczością 4.5K (4.2K dla EOS C700 GS PL). Nowe kamery posiadają możliwość nagrywania materiału w bardzo wysokim bitrate do 810 Mb/s ( 4K DCI lub 4K UHD).

Połączenie możliwości matrycy z mocą trzech procesorów DIGIC DV5 umożliwia filmowcom zarejestrowanie dużą ilość szczegółów z niskim poziomem szumów. Obie kamery oferują niezwykłą elastyczność pracy nawet w najbardziej wymagających warunkach oświetleniowych. Wykorzystują ogromny zakres czułości sięgający do 102.400 ISO oraz z wbudowane filtry ND posiadające możliwość kontroli aż do 10 przysłon.

Technologia Dual Pixel CMOS AF w modelu EOS C700 EF umożliwia wybranie i śledzenie punktu ostrości z dużą precyzją. Dzięki temu operator może skupić się na kompozycji kadru, co szczególnie przydaje się podczas realizacji materiałów dokumentalnych, gdzie sytuacja zmienia się bardzo szybko. Z kolei przy produkcjach fabularnych operatorzy oraz ostrzyciele docenią funkcję Dual Pixel Focus Guide, która zapewnia lepszą kontrolę i precyzję ustawiania ostrości w trybie manualnym.

Canon EOS C700


Kamera EOS C700 (EF/PL) wspiera Canon Log 3, Log 2 i Log Gammas. Kamera EOS C700 (EF/PL) wykorzystuje bardzo szeroki zakres dynamiczny wynoszący 15 przysłon rozpiętości tonalnej (14 dla EOS C700 GS PL). Dzięki tak ogromnemu zakresowi dynamiki postprodukcja/korekcja barwna ma możliwość skorzystania z pełnego zakresu, jaki oferuje praca w trybie HDR.

Płynna integracja
EOS C700 (EF/PL) daje szereg możliwości wyboru przestrzeni kolorystycznych, w tym m.in. Canon Cinema Gamut, BT.2020 i DCI-P3, a także wsparcie środowiska ACES 1.0 i standardu SMPTE ST.2084 dla pracy w trybie HDR. Kamerę EOS C700, we wszystkich dostępnych wariantach, można podłączyć bezpośrednio do nowego monitora referencyjnego 4K Canon DP-V2420, który obsługuje standard ITU-R BT.2100 dla materiałów HDR.

EOS C700 rejestruje obraz 4K z dużym bitratem na kartę CFast 2.0 w formatach XF-AVC i ProRes i jednocześnie zapisuje pliki 4K na zewnętrzny rekorder. Kamera została wyposażona w port Ethernet (RJ45), co umożliwia nadawanie materiału Full HD na żywo przez Internet. Wykorzystując opcjonalny transmiter (WFT-E6B/WFT-E8) można ją także podłączyć do sieci bezprzewodowej.

Co więcej, kamera tworzy zintegrowaną całość z rekorderem Codex RAW (CDX-36150), umożliwiając nagrywanie materiału 4K w RAW z szybkością nawet do 120 kl./s. W przyszłości aktualizacje dodatkowo rozszerzą możliwości szybkiego nagrywania na rekorder do 100 kl./s dla obrazu w standardzie 4,5K RAW, 4K Apple ProRes (60 kl./s) i Apple 2K ProRes (120 kl./s). Dyski rejestrujące firmy Codex – Codex Capture Drives – pozwalają rejestrować obraz w formacie RAW i ProRes o wysokiej prędkości. Dodatkowo urządzenie przechowuje metadane ustawień (np. informacje o ustawieniach obiektywu), usprawniając proces tworzenia i postprodukcji, co pozwala oszczędzić czas i obniżyć koszty pracy.
« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 0.099s.