Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Lumix DMC-GH2 - nowa edycja filmowego kompaktu Panasonica


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Olympus, jako pierwszy na świecie producent lustrzanek cyfrowych, zastosował profilaktykę w zakresie ochrony zdjęć przed brzydkimi plamami, będącymi śladem obecności kurzu na matrycy?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Lumix DMC-GH2 - nowa edycja filmowego kompaktu Panasonica
Dodał: Marcin Pawlak 21.09.2010



„Naprawdę hybrydowy” aparat cyfrowy — nowe możliwości kręcenia filmów
Każdą scenę można zarejestrować na dwa sposoby — jako zdjęcie albo film wysokiej jakosci. Użytkownik aparatu DMC-GH2 po prostu wybiera sposób, który najlepiej utrwali cenne wspomnienia. Już poprzedni model DMC-GH1 pozwalał rejestrować filmy Full HD jako pierwszy aparat z wymiennymi obiektywami i praktycznym systemem autofokusu. Format AVCHD zapewnia niemal dwukrotnie dłuższy czas nagrywania z jakością HD, niż konwencjonalny format Motion JPEG. Specjalny przycisk na górze aparatu pozwala rozpocząć filmowanie podczas robienia zdjęć bez zmieniania żadnych dodatkowych ustawień. Teraz DMC-GH2 może nagrywać filmy w pełnej rozdzielczości Full HD 1920 x 1080 i płynnym formacie 60i (60 klatek na sekundę, obraz z przeplotem) dzięki podwojeniu wyjściowe częstotliwości matrycy z 25p/24p do 50p/60p. DMC-GH2 obsługuje też natywnie tryb 1080/24p z gęstością bitową 24 Mb/s, czyli najlepszy dostępny format AVCHD, który zapewnia imponującą jakość filmów. Nowo dodana opcja Cinema (do wyboru w trybie Film) oferuje charakterystyczną gradację znaną z sali kinowej. Teraz aparat DMC-GH2 oferuje jeszcze większą elastyczność kreatywnego filmowania. W nowym trybie Variable Mode można — odpowiednio do kręconej sceny — wybrać częstotliwość rejestrowania klatek 80%, 160%, 200% lub 300%. Dotykowy autofokus dostępny podczas rejestrowania filmów pozwala użytkownikom przenosić ostrość na różne obiekty. Ostrość jest ustawiana na obiekcie wskazanym palcem, który dzięki temu wyróżnia się i przyciąga uwagę.


Podczas kręcenia filmu aparatem DMC-G2 można zrobić zdjęcie o rozdzielczości 16,05 megapiksela przez naciśnięcie spustu migawki. Można też podczas odtwarzania filmu zapisać wybraną klatkę jako zdjęcie.
 
Funkcja Extra Tele Conversion wirtualnie zwiększa zakres zoomu do 2,6 raza, czyli maks. 728 mm w trybie AVCHD Cinema/FSH, maks. 1092 mm w trybach AVCHD SH i Motion JPEG HD / WVGA oraz maks.1344 mm w trybie Motion JPEG VGA/QVGA przy użyciu obiektywu LUMIX G VARIO HD 14-140mm / F4,0-5,8 ASPH. / MEGA O.I.S., który opracowano specjalnie z myślą o kręceniu filmów.
 
Technologia Dolby® Digital Stereo Creator zapewnia wysoką jakość rejestrowanego dźwięku, a do aparatu DMC-GH2 można podłączyć opcjonalny mikrofon stereofoniczny (DMW-MS1). Dostępna jest również funkcja Wind Cut, która eliminuje większość szumów spowodowanych wiatrem. Ponadto podczas kręcenia filmów wyróżniane są prześwietlone obszary.
 
DMC-GH2 może wysyłać obraz przez opcjonalny kabel HDMI do zewnętrznego monitora, co przydaje się podczas profesjonalnego filmowania, które wymaga szczegółowego monitorowania obrazu.

Intuicyjne sterowanie dotykowe — nowy standard swobodnej i komfortowej obsługi
Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę aparatu DMC-G2, wyposażono go w sterowanie dotykowe, co jest nowością w świecie aparatów z wymiennymi obiektywami (wśród aparatów z wymiennymi obiektywami, dane z 7 marca 2010 r.). Ta przełomowa funkcja zupełnie zmieni postrzeganie aparatów tej klasy. Wystarczy dotknąć obiektu na dużym ekranie o rozdzielczości 460 000 punktów, aby automatycznie ustawić na nim ostrość. Aparat śledzi dotknięty obiekt i ustawia na nim ostrość, nawet jeśli zacznie się on poruszać. W przypadku jednoobszarowego autofokusu wystarczy dotknąć ekranu, aby wybrać część kadru oraz rozmiar obszaru ustawiania ostrości. Autofokus jednoobszarowy w trybie wykrywania twarzy umożliwia nawet precyzyjniejsze ustawienie ostrości na oczach, przy czym twarz pozostaje jasna i klarowna. Autofokus wieloobszarowy z 23 obszarami pozwala wybrać grupę punktów ustawiania ostrości zgodnie z kompozycją zdjęcia. Dzięki inteligentnemu selektorowi scen w trybie iA kamera automatycznie przełącza się w odpowiedni tryb tematyczny w zależności od dotkniętego obiektu. Na przykład dotknięcie twarzy przełącza aparat w tryb portretu, dotknięcie tła lub scenerii — w tryb krajobrazu, a dotknięcie obiektu znajdującego się blisko aparatu — w tryb zbliżenia. Przy ręcznym ustawianiu ostrości można wybrać powiększenie 1x, 5x lub 10x przez dotknięcie ekranu, po czym płynnie wykadrować obraz przez przeciąganie. Sterowanie dotykowe przyspiesza też wybieranie opcji z menu i doskonale sprawdza się nie tylko podczas robienia zdjęć, ale również ich odtwarzania. Można obejrzeć jedną z setek zarejestrowanych fotografii poprzez dotknięcie jej miniatury. Można też przeglądać kolekcję zdjęć, przesuwając palcem po ekranie tak, jak obraca się strony książki. Można wreszcie łatwo powiększyć obraz (maksymalnie 16-krotnie) za pomocą dotyku.


Duży ekran o wysokiej rozdzielczości i szerokim kącie widzenia obraca się o 180° na bok i o 270° w górę i w dół, zapewniając praktycznie 100-procentową widoczność. Uchylny, dotykowy ekran LCD umożliwia zarówno monitorowanie obrazu, jak i sterowanie aparatem w dowolnej fizycznej pozycji. Zarówno ekran LCD, jak i podświetlenie LED zaprojektowano od nowa, aby uzyskać żywsze, intensywniejsze o 25% barwy. Kolory podstawowe — czerwony, zielony i niebieski — są reprodukowane w sposób lepiej oddający naturalne odcienie.
 
Duży, jasny wizjer LVF (Live View Finder) aparatów LUMIX G Micro System o rozdzielczości równoważnej 1 440 000 pikseli zachowuje klarowność wizjerów optycznych, ale wyświetla również informacje o ustawieniach aparatu, które użytkownik może oglądać bez odrywania wzroku od fotografowanego obiektu. LVF w aparacie DMC-GH2 zaprojektowano od nowa jako wieloaspektowy wizjer panoramiczny. Oferuje on obszar wyświetlania zwiększony do rozdzielczości równoważnej 1 530 000 pikseli, powiększenie 0,71x oraz 100-procentowe pole widzenia. Wizjer ogranicza o połowę rozwarstwienie barw, zapewniając doskonały widok każdego obiektu w dowolnej scenie. Widok na żywo (Live View) odświeżany z częstotliwością 60 klatek na sekundę jest zasługą szybkiej matrycy Live MOS, która rejestruje obrazy i w czasie rzeczywistym wysyła je do ekranu LCD. Dzięki temu użytkownik podczas komponowania zdjęcia może dokładnie sprawdzić kadrowanie od rogu do rogu. Przełączanie obrazu między wizjerem a ekranem LCD odbywa się automatycznie z wykorzystaniem czujnika na wizjerze, który umożliwia ustawienie czułości (wysoka, niska, czujnik wyłączony), żeby zapobiec niepożądanemu przełączaniu podczas dotykania ekranu LCD.
 
Aby zapewnić duży komfort obsługi, w aparacie DMC-GH2 zwiększono liczbę przycisków funkcyjnych, które zapewniają bezpośredni dostęp do często używanych ustawień. Użytkownicy nie muszą wchodzić do menu i mogą skoncentrować się na fotografowaniu, nie odrywając wzroku od obiektu nawet podczas korzystania z wizjera LVF.
 
Z myślą o ergonomii zmodyfikowano również konstrukcję zewnętrzną aparatu DMC-GH2, ulepszając różne części, w tym nowo zaprojektowany, wygodny uchwyt.

Szeroka paleta opcji fotograficznych i filmowych stymulujących kreatywność użytkownika
Po wprowadzeniu pierwszego na świecie (śród wymiennych obiektywów do aparatów cyfrowych, dane z 21 września 2010 r.) wymiennego obiektywu 3D aparat DMC-GH2 pozwala użytkownikom robić trójwymiarowe zdjęcia wysokiej jakości. Nowy, kompaktowy obiektyw 3D oferuje większą łatwość obsługi i umożliwia robienie zdjęć 3D za pomocą aparatów, które nie są specjalnie zaprojektowane do fotografii trójwymiarowej. Tworzy kadry 3D bez zniekształceń i bez przesunięcia czasowego między lewym a prawym obrazem, również w przypadku poruszających się obiektów. Obrazy 3D zarejestrowane za pomocą tego obiektywu, nawet w zbliżeniu, można komfortowo oglądać na telewizorach 3D VIERA. Panasonic dokonał przełomu, oferując ten bezprecedensowy środek fotograficznej ekspresji przy wyjątkowej łatwości obsługi, która jest zasługą innowacyjnej technologii.


DMC-GH2 oferuje szereg funkcji, które pozwalają zarówno robić zdjęcia wierne naturze, jak i popuścić wodze wyobraźni. Tryb My Color obejmuje siedem wstępnie zdefiniowanych efektów — ekspresywny, retro, czysty, monochromatyczny, dynamiczna sztuka i sylwetka — a odziedziczony po poprzednim modelu tryb Custom umożliwia użytkownikom ręczne ustawienie barw, jasności i nasycenia. Dzięki funkcji Full-time Live View użytkownicy przed zrobieniem zdjęcia mogą sprawdzić, jak te ustawienia wpłyną na obraz, co ułatwia uchwycenie pożądanego nastroju lub atmosfery. Jeszcze bardziej wyrafinowane efekty są dostępne w dziesięciu trybach filmowych, łącznie z nowym trybem Cinema, które umożliwiają ustawienie kontrastu, ostrości i nasycenia. Ustawienia niestandardowe można zapisać w pamięci aparatu. DMC-GH2 łącznie oferuje 22 tryby, z których większość można używać również podczas filmowania, aby tworzyć filmy z dramatycznymi, teatralnymi efektami bez późniejszej edycji.
 
W trybach P/A/S/M można wyświetlić miernik ekspozycji. Pokazywana jest korelacja między szybkością migawki a przesłoną wraz z kolorowymi ostrzeżeniami, które informują użytkownika, że ustawienia wykraczają poza optymalny zakres. Dzięki temu początkujący użytkownicy aparatów systemowych mogą szlifować swoje umiejętności, ucząc się w sposób wizualny i logiczny poprawnych ustawień.
 
Kompensację ekspozycji można teraz ustawić w krokach ±5. Można też zapisać w pamięci 4 wzorce balansu bieli, aby uzyskać większy stopień kontroli w szerszej gamie warunków zdjęciowych. Automatyczny bracketing oferuje ±3 kroki, dostępny jest też bracketing wieloaspektowy.
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.12s.