Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Publikacje  >  Kilka niewygodnych prawd o sprzedaży i marketingu usług fotograficznych


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Już w 1965 roku Canon zaprezentował lustrzankę małoobrazkową (model Pellix) ze stałym, półprzepuszczalnym lustrem?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Kilka niewygodnych prawd o sprzedaży i marketingu usług fotograficznych
Dodał: Vertis.pl 03.02.2011
Firma Vertis.pl opublikowała na swoich stronach artykuł, w którym dzieli się swoimi spostrzeżeniami, na temat rynku usług fotograficznych.


Publikujemy fragment artykułu Vertis.pl, który pojawił się na stronie firmy i omawia obecną sytuację na rynku fotograficznym zarówno w kontekście pracy fotografa, jak również realiów rynkowych i sytuacji finansowej branży:
 
"Jak wszyscy wiemy, fotografowanie stało się obecnie bardzo popularne. Powszechny dostęp do wygodnego i relatywnie taniego sprzętu cyfrowego sprawił, że niejednokrotnie sprzętem tej samej klasy posługuje się profesjonalista i zapaleniec-amator z nieco zasobniejszym portfelem".

Kariera amatora
Efekt naciśnięcia spustu migawki widoczny po chwili na coraz lepszych ekranach LCD zachęca do robienia kolejnych fotek. Dzięki temu amator z ambicjami ma szansę na dość szybką edukację fotograficzną – niegdyś zobaczenie efektów swoich fotograficznych eksperymentów zajmowało dużo więcej czasu i kosztowało więcej. Na początek – klasycznie – zdjęcia z wakacji, rodzina przy grillu, impreza współpracowników z firmy. Są pierwsze pochwały – wszystkim zdjęcia się podobają, niektórzy nawet zachęcają do wysyłania fotek na jakiś konkurs, znajomi proponują robienie zdjęć na ich ślubie. No i zaczyna się – powoli rodzi się myśl – a czemu nie? Przecież mogę w ten sposób zarabiać! Po pierwszych fotografiach za pieniądze najczęściej przychodzi czas na dozbrojenie się w lepszy sprzęt i dalej już wszystko idzie z impetem – amator zaczyna stawać się zawodowcem. To dość częsty scenariusz. Wiele osób decyduje się na taki zarobek. To dobrze czy źle?

Z archiwum Vertis.pl

Realia rynkowe
Umocnienie się konkurencji dobrze wpływa na jakość, ale trochę gorzej z cenami. Pretendenci do zawodowstwa mają tendencję do niemiłosiernego obniżania cen na rynku usług. Do tego dochodzi przykry fakt, że spora ich rzesza nie prowadzi legalnej działalności gospodarczej – zatem „oszczędza” na podatkach i składkach oraz innych kosztach, w tym kosztach legalnego oprogramowania... Można postawić w tym miejscu pytanie retoryczne (oby niektórych zapiekło) – czy to aby uczciwa konkurencja?

Pliki źródłowe
Inną, niezbyt pożyteczną praktyką, która się rozpanoszyła na rynku fotograficznym w ciągu ostatnich lat jest oddawanie klientowi plików źródłowych w pełnej rozdzielczości. Zwyczaj miły dla nieświadomego klienta, owszem, ale dla rynku jest niczym strzał we własne kolano. Po pierwsze – powinniśmy być wszyscy świadomi tego, że to odbitka, a nie plik, jest końcowym efektem pracy fotografa. To jak plik jest przygotowany, a następnie wydrukowany, powinno być oczkiem w głowie prawdziwego profesjonalisty, który podpisuje się pod danym zdjęciem. Jeśli odbitka czy wydruk jest zły, należy go wyrzucić. To fotograf musi skontrolować jakość wykonania odbitki. Dając pliki źródłowe, zachowujemy się jak rzeźbiarz oddający klientom formę do odlewu, zamiast gotowego, dopracowanego pomnika. Efektem jest później stos byle jakich odbitek z najtańszego marketowego fotolabu. Czy to jest dobra reklama naszych usług fotograficznych?

Dalszy ciąg artykułu Vertis.pl można znaleźć po adresem: www.vertis.pl
Strona internetowa firmy: www.vertis.pl

Zobacz także:
Reportaże i dużo dobrych zdjęć w miesięczniku FotoGeA.com
Maurizio Cattelan prezentuje magazyn Toilet Paper
Wernisaż poplenerowej wystawy fotografii KRETA 2010
Wernisaż wystawy "Pewnego razu w Chinach"
Sony Cyber-shot HX100V i HX9V oraz W520
Polacy w finale Sony World Photography Awards 2011
Casio Exilim EX-ZR10
Konkurs Grand Press Photo 2011 rozpoczęty!
Ruszył nowy konkurs Fotografuj.pl
Softbox z kratownicą - nowy wideotutorial Lastolite
Konkurs fotograficzny "Krajobraz miejski"
Konkurs "Irlandzkie Inspiracje. Polska-Irlandia, na styku kultur"
Bezpłatne warsztaty fotograficzne dla Pań
Nowy NIKON COOLPIX S8100 już do kupienia w Polsce
Tablety graficzne Hanvon już w Polsce
Nowe głowice Triopo

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.879s.