Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Canon ulepsza kamery Cinema EOS


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Do pierwszych aparatów dalmierzowych Canona (o nazwie Hansa Kwanon) w latach 1934–46 obiektywy produkował Nippon Kōgaku Kōgyō K.K. – czyli dzisiejszy Nikon?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Canon ulepsza kamery Cinema EOS
Dodał: Alina Plata 05.09.2013
Canon rozszerza funkcjonalność w kamerach Cinema EOS. Jest to zapowiedź zmian wprowadzonych przez Canon do linii profesjonalnych kamer.


Canon stworzył całkowicie nową matrycę Super 35mm dla systemu Cinema EOS, która zapewnia lepsze efekty w wymagających warunkach słabego oświetlenia. Obecnie Canon zwiększył maksymalną czułość kamer EOS C500, EOS C300 i EOS C100 z 20000 ISO do 80000 ISO. Użytkownicy będą mogli filmować i zmieniać ustawienia ISO z dokładnością 1-stopnia lub 1/3 stopnia od 320 do 80000 ISO.

Dodatkowe usprawnienia w kamerze Canon EOS C500
Najnowsza aktualizacja oprogramowania pozwoli profesjonalistom używającym EOS C500 na filmowanie w szerszej przestrzeni barwnej. Do obecnej przestrzeni kolorów BT.709 dodano nową DCI-P3+ i Cinema Gamut. DCI-P3+ jest to standard w cyfrowych projekcjach kinowych, ale nie uwzględnia wszystkich kolorów w obecnej technologii matryc, dlatego nowa przestrzeń Cinema Gamut zapewnia jeszcze szerszy zakres przestrzeni kolorów. Dodatkowo będzie możliwe dodanie BT.709, Wide DR lub DCI-P3+ LUT na wyjściu gniazd MON.1/2, zwiększając tym samym opcje monitorowania bezpośrednio na planie.

EOS C500

W kamerze EOS C500 rozszerzono opcje szybkiego nagrywania. Dodano nowy tryb 4K1K RAW, który umożliwia nagrywanie do 120 klatek/s. W odróżnieniu do obecnego trybu 4K2K HRAW, gdzie żeby nagrać ostatecznie w rozdzielczości 4096x2160 wymagana jest dodatkowa obróbka, nowy tryb 4K1K RAW wykorzystuje przycięty fragment matrycy. Nagrywając w bardziej filmowych proporcjach 4096x1080, nowa opcja redukuje ryzyko powstania aliasingu. Tryb 4K2K HRAW zostaje jako opcja.
Nowe oprogramowanie pozwoli na zastosowanie kamery EOS C500 w produkcjach wykorzystujących system kodowania kolorów ACES. Wspierając monitorowanie na planie, możliwe będzie wyjście sygnału z terminala MON.2 w rozdzielczości 2K zgodnego z przestrzenią kolorów ACESProxy10 i ACES. Tak więc w połączeniu z odpowiednim sprzętem do monitorowania możliwa będzie kontrola obrazu w kolorze ACES bezpośrednio na planie filmowym.
Aby przeciwdziałać wysokiej temperaturze generowanej w czasie długiego nagrywania, zwłaszcza w 4K lub 2K, kamera EOS C500 została wyposażona w efektywny system chłodzenia oparty na wiatraku. Żeby zredukować możliwość nagrania dźwięku jego pracy, udoskonalono tryb automatycznego chłodzenia, który zatrzymuje wiatraczek podczas nagrywania. Chłodzenie automatycznie rozpoczyna się po wstrzymaniu nagrywania. Automatyczna aktywacja w trakcie nagrywania jest ciągle możliwa, żeby ochronić kamerę przed przegrzaniem .

Dodatkowe usprawnienia w kamerze Canon EOS C300
Bazując na ulepszeniach w kamerze EOS C300 z początku 2013 roku, Canon wprowadza szereg dalszych zmian, które poszerzą jej funkcjonalność podczas niezależnego filmowania przez jedną osobę. Między innymi tryb szerokiej rozpiętości tonalnej - Wide DR gamma, który po raz pierwszy zastosowano w kamerze EOS C100. Wide DR zapewnia 12 stopni rozpiętości tonalnej przy filmowaniu w Canon Log gamma. Powstały obraz jest mniej ''płaski'' i nie jest wymagana korekcja kolorów w postprodukcji. Jest to szczególnie wygodne dla twórców pracujących z napiętym kalendarzem lub z ograniczonym budżetem. Ulepszenia wspierać będą współpracę z obiektywem EF-S18-135mm f/3,5-5,6 IS STM i umożliwią ciągłe ustawienie ostrości, a także rozszerzą opcje AE.

Dodatkowe usprawnienia w lustrzance Canon EOS-1D C
Stosując mocowanie Canon EF, możliwy będzie odczyt wartości przysłony przy filmowaniu obiektywami Canon EF Cinema oraz zachowanie metadanych obiektywu. Ponadto obiektywy EF Cinema będą mogły korzystać z funkcji korekty winietowania i aberracji chromatycznej, poprawiającej ogólną jakość obrazu . W odpowiedzi na sugestie użytkowników poprawiono nagrywanie dźwięku - obecnie ograniczone jest do mikrofonu. Ulepszenie pozwoli na wybór pomiędzy mikrofonem, a wejściem liniowym i pozwoli na podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku.

Canon EOS-1D C

Canon wprowadził wiele nowych funkcjonalności do kamer EOS C500, EOS C300 i EOS C100. Na przykład funkcja powiększenia, która jest szczególnie użyteczna przy ręcznym ustawianiu ostrości została rozbudowana o możliwość wyboru jednego z 25 segmentów. Nowa opcja pozwoli użytkownikom zablokować wszystkie funkcje, łącznie z przyciskiem REC, w trybie przełącznika zasilania w pozycji LOCK. Możliwe również będzie przypisanie sterowania ISO i przysłoną zarówno do tarczy kontrolnej korpusu, jak i do uchwytu bocznego modeli EOS C500 i EOS C300.

Poprawa zdalnego sterowania poprzez Wi-Fi w kamerach EOS C500 i EOS C300 oznacza, że dwóch użytkowników będzie miało dostęp do kamery w tym samym czasie. Jeden będzie mógł sterować kamerą, podczas gdy drugi zajmie się wprowadzaniem metadanych. Przyspiesza to i ułatwia postprodukcję. Dodatkowo modele EOS C300 i XF300 będą mogły współpracować z odbiornikiem GPS GP-E1.
Korekcja winietowania będzie również możliwa w kamerach EOS C500, EOS C300 i EOS C100. Funkcja ta poprawia jakość obrazu, redukując spadek jasności występujący w rogach obrazu .Ulepszenia serii XF300 obejmują dostępność nowej osłony z wbudowaną zasłoną i dodatkową funkcją cyfrowego telekonwertera.

Nowa wersja oprogramowania dla serii kamer Cinema EOS jest spodziewana w IV 2013 roku. Aktualizacja dla serii XF planowana jest w pierwszym kwartale 2014 roku.

Zobacz także:
''Faux tiroirs'' – szuflady i prawdziwe ciekawostki – nowa praca drugiego sezonu TEN by Fotolia
Profesjonalna lampa błyskowa Voeloon V760
Aktualizacja oprogramowania dla lustrzanki Sony A99
Firmware dla trzech bezlusterkowców Sony NEX
Panasonic GF6 i G6 – firmware 1.1
Zwycięzcy Red Bull Illume 2013
Fotograf National Geographic zrobił zdjęcia Wielkiego Kanionu Lumią 1020
Kamera samochodowa Praktica CDV 2.0
Nowa seria Marumi – EXUS
Ricoh prezentuje 5 limitowanych obiektywów Pentax DA w wersji HD
Kompakt Ricoh HZ15 z 15-krotnym zoomem optycznym
Ricoh wprowadza odporne na warunki atmosferyczne lampy Pentax
Kieszonkowy bezlusterkowiec Sony NEX-5T
Nowe obiektywy z mocowaniem typu E
Łatwa w osłudze lustrzanka Sony a3000
Fujifilm odświeża linię Instax za pomocą aparatu Mini 90
Canon PowerShot N w wersji "Facebook ready"
Zejdz pod wodę z Szerokim Kadrem
Poradnik Szerokiego Kadru: Wstęp do fotografii cyfrowej. Część 2
Obiektyw EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM z szerokim zakresem ogniskowych
Canon PowerShot G16 i PowerShot S120 z ręcznymi ustawieniami
Nowy model superzoomu – Canon PowerShot SX170 IS
Canon PowerShot SX510 HS – kompakt z dużym zoomem

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.826s.