Czy wiesz, że ... |
Pierwsze lustrzanki cyfrowe Nikona, opracowane we współpracy z firmą Fujifilm (E2/E2s/E2N/E2Ns/E3), pozbawione były efektu pozornego wydłużenia ogniskowej? |
|
|
Kurs Fotografii Warszawa
|
|
Sigma 50-150 mm oraz 70-200 mm – jasne zoomy teraz dla Pentaxa i Sony.
Dodał: Marcin Pawlak |
31.01.2008 |
Oferta obiektywów Sigmy dla systemów Pentaxa oraz Sony Alpha wzbogaciła się o dwa jasne zoomy wysokiej klasy.
| Sigma APO 50-150mm F2.8 II EX DG HSM oraz Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM |
Oba nowe obiektywy, APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO oraz APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM były już wcześniej dostępne z mocowaniami systemów Sigmy, Canona i Nikona. Zawierają elementy ze szkła niskodyspersyjnego oraz zaopatrzono je w ultradźwiękowy system napędu HSM (HyperSonic Motor). Pozwala on na szybkie, ciche i precyzyjne ustawianie ostrości, umożliwia też ręczne przeostrzanie w dowolnym momencie. Napęd HSM nie będzie jednak działał ze starszymi korpusami: wypadku Pentaxa kompatybilne korpusy to K20D, K10D oraz K200D.
Dane techniczne |
---|
Model | APO 50-150mm F2.8 II EX DG HSM | APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM | Ogniskowa | 50-150 mm | 70-200 mm | Maksymalny otwór względny | f/2.8 | f/2,8 | Minimalny otwór względny | f/22 | f/22 | Budowa optyczna | 18 elementów w 14 grupach | 18 elementów w 15 grupach | Kąt widzenia | 31,7°-10,8° | 17,6°-6,2° | Minimalna odległość ostrzenia | 100 cm | 100 cm | Maksymalna skala odwzorowania | 1:5,3 | 1:3,5 | Przysłona | 9-listkowa | 9-listkowa | Mocowanie filtra | 67 mm | 77 mm | Ogniskowanie | HSM | HSM | Wymiary | 76,5 mm × 139,7 mm | 86,5 mm × 189,8 mm (3.4in × 7.5in) | Masa | 770 g | 1385 g | W zestawie | Osłona przeciwsłoneczna (tulipanowa), futerał, uchwyt statywu | Osłona przeciwsłoneczna (tulipanowa), futerał, uchwyt statywu |
Zobacz także:Sony ma 24-megapikselową matrycę pełnoklatkowąSigma 10-20 mm oraz 70-200 mm dla systemu 4/3Sony 70-300 f4.5-5.6 G oraz Zeiss T* 24-70 f/2.8 – szkła dla AlfyTrzy nowe obiektywy Sigmy ze stabilizacją: 150-500mm f/5-6.3, 120-400mm f/4.5-5.6 oraz 18-125mm f/3.8-5.6Sigma APO 200-500mm F2.8 EX DG – zielona torpedaSony A300 i A350 – zupełnie nowy punkt widzenia na Live ViewTrzy nowe obiektywy PentaksaSigma 70–300 f/4–5.6 DG APO Macro i 70–300 f/4–5.6 DG Macro – nowe wersje popularnych teleobiektywów do NikonaTrzy nowe obiektywy NikkorNikon D60 - spokojna ewolucjaPentax K200D – 10 megapikseli dla amatora z ambicjamiPentax K20D – 14,6 megapkisela z podglądem na żywoSigma usprawnia obiektywySigma 18-200mm F3.5-6.3 DC w wersji dla Nikona D40/D40xSigma Photo Pro 2.3 – lepszy balans bieliSigma DP-1 do remontu – jeszcze przed premierąSigma 4,5mm EX DC Circular Fisheye HSM oraz 10mm F2.8 EX DC Fisheye HSMOznaczenia obiektywów SigmaIle naprawdę widzi aparat, czyli kąt widzenia obiektywuKalkulator kątów i pola widzenia obiektywuOgniskowa, czyli jak aparat widzi nieskończonośćPotrójne widzenie, czyli skąd się bierze aberracja chromatyczna?Aparat w okularach, czyli ABC filtrów optycznychSoczewki asferyczne – chwyt marketingowy czy rzeczywista innowacja?Powłoki antyodblaskowe – jak wpływają na nasze zdjęcia?
Powrót do listy aktualności
|
|
Konkurs
| |
|
|
Nocą wszystko wygląda inaczej
|
|
Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
|
|
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
|
|
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
|
|
|
|