Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Pierwszy pełnoklatkowy korpus Sony - A900 - już jest!


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
System mechanicznej stabilizacji matrycy zastosowany w aparatach Olympus E-3 i E-510 nie powstał z myślą o fotografii cyfrowej?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Pierwszy pełnoklatkowy korpus Sony - A900 - już jest!
Dodał: Marcin Pawlak 09.09.2008
Pełnoklatkowa lustrzanka Sony należy do najbardziej wyczekiwanych aparatów ostatnich miesięcy. Dziś, na kilka dni przed targami Photokina ujrzała w końcu światło dzienne.

« poprzednia strona 1|2 następna strona »


O korpusie A900 słychać było od dawna (chociaż pierwotnie nie była znana nazwa tego modelu). Na wielu targach można było zobaczyć masywną bryłę, sukcesywnie też ujawniano coraz więcej szczegółów. W ostatnich dniach doszło też do kilku (celowych?) przecieków. Podstawowe cechy nowego aparatu nie są zatem wielkim zaskoczeniem:
  • pełnoklatkowy CMOS Exmor™ o efektywnej rozdzielczości 24,6 megapiksela,
  • jasny, obejmujący 100% kadru wizjer z pryzmatem pentagonalnym o powiększeniu 0,74x,
  • stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE, umożliwiający wydłużenie czasu otwarcia migawki nawet o 4 EV z każdym obiektywem systemu Alfa,
  • podwójny procesor obrazu Dual BIONZ™ zapewniający bardzo dużą szybkość działania i obraz z minimalnym poziomem szumów,
  • 3-calowy wyświetlacz Xtra Fine LCD o dużej rozdzielczości,
  • szybki, dokładny 9-polowy autofokus z 10 polami wspomagającymi,
  • tryb zdjęć seryjnych z szybkością 5 kl/s przy pełnej rozdzielczości 24,6 megapiksela.
Jak zapewnia producent, nowy przetwornik rejestruje obraz o wyjątkowej wierności, która przejawia się żywą kolorystyką, wyjątkowo realistycznym odwzorowaniem tekstury przedmiotów oraz subtelnością przejść tonalnych. Za to oraz za przetwarzanie analogowo-cyfrowe sygnału i dwustopniową redukcję zakłóceń odpowiedzialna jest znana już z A700 technologia Exmor. Rozwiązanie to ma gwarantować bardzo niski poziom szumów w obrazie i umożliwia pełne wykorzystanie wysokiej rozdzielczości optycznej obiektywów systemu Alfa.

Nowy pełnoklatkowy przetwornik CMOS ma aż 24,6 megapiksela.

Ze względu na ogromną ilość danych pochodzących z 24,6-megapikselowego, pełnoklatkowego przetwornika obrazu, w lustrzance wykorzystano nowe, zaawansowane procesory Dual BIONZ™, zdolne do bardzo szybkiego przetwarzania dużych ilości danych. Zastosowano wydajne algorytmy redukcji zakłóceń, jednego przed przekształcaniem danych RAW, a drugi w czasie przetwarzania obrazu. Jak to rozwiązanie sprawuje się w praktyce zobaczyć można, pobierając z naszej strony zdjęcia testowe wykonane produkcyjnym egzemplarzem aparatu.
 
Procesory Dual BIONZ™ gwarantują także bardzo dużą szybkość działania i umożliwiają wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością 5 kl/s przy pełnej rozdzielczości 24,6 megapiksela. Według producenta, bez obniżenia prędkości możemy zarejestrować do 12 klatek w formacie RAW (25 w skompresowanym cRAW) lub 105 klatek w formacie JPEG.
 
Kształty korpusu A900 nie zmieniły się wiele w stosunku do pokazywanych wielokrotnie studyjnych prototypów. Złagodzono nieco ostre kształty kominka kryjącego pryzmat wizjera, jednak zachowano charakterystyczną "piramidkę", kojarzącą się nieodparcie z manualnymi lustrzankami z lat siedemdziesiątych. Rozmieszczenie i kształt podstawowych elementów obsługi aparatu jest bardzo podobne jak w modelu A700, zatem pomimo nadziei niektórych fanów Minolty 7D Sony nie zdecydował się na przeniesienie sterowania większą liczbą parametrów na mechaniczne pokrętła. Brak również wbudowanej lampy błyskowej. Z jednej strony nie dziwi to w aparacie tej klasy, z drugiej jednak szkoda, jako że amatorskie lustrzanki Sony potrafią za jej pośrednictwem sterować zdalnymi fleszami. Jak dokładnie prezentuje się korpus A900 można zobaczyć na poniższej prezentacji. By wywołać inne ujecie, należy kliknąć jego miniaturkę. By zobaczyć powiększenie, należy kliknąć przywołane zdjęcie.



Ponieważ A900 zapewnia zapis zdjęć na kartach Compact Flash w trybie UDMA, przy wykorzystaniu odpowiednio szybkich nośników długość serii powinna się jeszcze znacząco wydłużyć. Oprócz kart CF nowa lustrzanka obsługuje również firmowe nośniki Memory Stick Duo PRO – posiada w tym celu osobne gniazdo.

A900 ma dwa gniazda kart pamięci, pozwalające na korzystanie z nośników Compact Flash oraz Memory Stick Duo PRO.

Niebagatelnym atutem aparatu będzie szybki i dokładny 9-polowy autofokus, który ułatwia błyskawiczne nastawienie ostrości w każdej sytuacji. Uzupełnia go 10 pól wspomagających wykrywanie obiektów i przyspieszających działanie autofokusa, ulepszony system rozpoznawania nieostrości oraz oddzielny czujnik F2,8 poprawiający dokładność systemu AF przy pracy z jasnymi obiektywami. Zadbano również o tych, którzy już posiadają obiektywy niepełnoklatkowe typu DT. Ich użycie powoduje automatyczne ograniczenie pola obrazowego, a rozdzielczość obrazu wynosi wówczas 3924 x 2656 punktów (11 megapikseli).

9 polowy autofokus (układ pól widoczny jest na matówce) wspomagany jest 10 czujnikami pomocniczymi.
« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 0.087s.