Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sprzęt  >  Testy praktyczne  >  TEST: Sony A350 – Live View na całego


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Mimo zastosowania mniejszego przetwornika obrazu, wizjer Olympusa E-3 dorównuje jasnością i wielkością konkurencyjnym aparatom półprofesjonalnym z matrycami APS-C.
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

TEST: Sony A350 – Live View na całego
Autor: Marcin Pawlak
W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma Sony dosłownie zarzuciła rynek fotograficzny cyfrowymi lustrzankami. Tym razem w naszej redakcji gruntownie przetestowaliśmy najlepiej wyposażony z trzech nowych, przeznaczonych dla początkujących amatorów, aparatów Sony Alfa.

« poprzednia strona 1|2|3|4|5|6|7|8|9|...|13 następna strona »


Gdy jesienią ubiegłego roku światło dzienne ujrzał pierwszy zaawansowany korpus amatorski skonstruowany przez Sony, wielu użytkowników nie kryło zdziwienia (czy nawet rozczarowania). Chociaż systemy umożliwiające kadrowanie zdjęcia na żywo, na wyświetlaczu LCD, wprowadzili do swych lustrzanek w ostatnim roku niemal wszyscy producenci, A700 pozbawiony był tej innowacji, a sam producent nie tłumaczył oficjalnie takiego stanu rzeczy. Nieoficjalnie, postanowił przyjąć inną taktykę niż większość konkurentów. System zwany przez wszystkich Live View wprowadził "od dołu", od modeli najprostszych. Jakież było zdziwienie, gdy zaprezentowany na początku tego roku nowy korpus klasy entry-level (a więc dla początkujących bądź niewymagających użytkowników), czyli A200, również nie oferował podglądu na żywo. Sytuacja jednak szybko się wyjaśniła, gdy w niedługim czasie firma Sony zaoferowała dwa kolejne korpusy amatorskie A300 i A350 – oba wyposażone właśnie w system Live View.
 
Aby zobaczyć inne zdjęcie korpusu A350, najedź na jego miniaturkę poniżej. By jeszcze bardziej powiększyć wybrany widok, kliknij zdjęcie widoczne powyżej miniatur.
 


 
Dwa najnowsze korpusy Sony to konstrukcje niemalże bliźniacze, pod względem budowy różnią się wyłącznie zastosowanym przetwornikiem. W A350 jest to nowa, 14-megapikselowa matryca, w A300 zastosowano natomiast układ znany już z modelu A200. Pod względem funkcjonalnym natomiast oba aparaty niemal nie różnią się od A200. Nowością jest zastosowanie wspomnianego już układu Live View oraz odchylanego na podwójnym zawiasie wyświetlacza LCD. Pozostałe różnice to drobne zmiany w funkcjonowaniu aparatu. Poniżej zamieszczamy tabelę z krótkim ich zestawieniem.
 
Sony A350, Sony A200 - podstawowe różnice
Sony A350 Sony A200
Wymiary przetwornika 23,5 x 15,7 mm (rozmiar APS-C) 23,6 x 15,8 mm (rozmiar APS-C)
Całkowita liczba pikseli w przetworniku obrazu 14,9 megapiksela 10,8 megapiksela
Efektywna liczba pikseli 14,2 megapiksela 10,2 megapiksela
Automatyczna lampa błyskowa TAK (w trybach AUTO i trybach tematycznych) TAK (w trybach AUTO, P i trybach tematycznych)
Powiększenie wizjera(obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność) 0,74x 0,83x
Odległość oczna wizjera Około 20,8 mm od wizjera Około 17,6 mm od wizjera
Ekran LCD 2,7 cala, odchylany 2,7 cala
Możliwość kadrowania na wyświetlaczu TAK NIE
Szybkość wykonywania zdjęć w trybie ciągłym (przybliżona maksymalna liczba klatek na sekundę) 2,5 kl/s, 2 kl./s w trybie podglądu na żywo 3 kl/s
Liczba klatek w trybie ciągłym RAW: maks. 4 klatek; RAW+JPEG: maks. 3 klatki; JPEG Fine i Std: Bez ograniczeń (zależnie od szybkości zapisu nośnika, warunków fotografowania itp.) RAW: maks. 6 klatek; RAW+JPEG: maks. 3 klatki; JPEG Fine i Std: Bez ograniczeń (zależnie od szybkości zapisu nośnika, warunków fotografowania itp.)
Wielkość obrazu RAW 4592 x 3056 pikseli 3880 x 2600 pikseli
Wielkość obrazu JPEG - L 4592 x 3056 pikseli 3872 x 2592 pikseli
Wielkość obrazu JPEG - M 3408 x 2272 pikseli 2896 x 1936 pikseli
Wielkość obrazu JPEG - S 2288 x 1520 pikseli 1920 x 1280 pikseli
Wydajność akumulatora według normy CIPA Ok. 730 zdjęć, 410 w trybie Live View Około 750 zdjęć
Waga Około 582 g Około 532 g
Głębokość 74,7 mm 71,3 mm


Ze względu na duże podobieństwo funkcjonalne do A200, w niniejszym opisie skupimy się przede wszystkim ta tych cechach A350, które są nowością w tym aparacie. Podczas testu dysponowaliśmy modelem A350. A300 pod względem funkcjonalnym jest z nim identyczny, pod względem jakości obrazu powinien zaś być zbliżony do opisywanego już A200.


Jeśli pominąć odchylany wyświetlacz, zewnętrzne różnice pomiędzy A200 i A350 są znikome.

« poprzednia strona 1|2|3|4|5|6|7|8|9|...|13 następna strona »
Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.23s.