Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sprzęt  >  Testy praktyczne  >  TEST: Olympus E-3 – aparat dla podróżnika


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Panoramiczne monitory komputerowe o proporcjach obrazu 16:10 niemal idealnie spełniają zasady Złotej Proporcji?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

TEST: Olympus E-3 – aparat dla podróżnika
Autor: Marcin Pawlak



Błyskanie zdalnie sterowane
Do niedawna wbudowane lampy błyskowe były w korpusach profesjonalnych i półprofesjonalnych traktowane jako zbędny gadżet. Wiadomo: jako główne źródło światła do niczego się toto nie nadaje, jako doświetlacz w pełnym słońcu za słaba. Niezależnie od słuszności takich poglądów, podniesiona malutka lampka zdecydowanie nie pasuje do wizerunku profesjonalisty… Stereotyp ten pierwszy przełamał Nikon , wprowadzając w modelu D70 możliwość sterowania zewnętrznych lamp systemu CLS (SB-800, SB-600, SB-R200) lampką wbudowaną w aparat, i kreatywnie ją rozwijając w modelu D-200.

E-3 jest pierwszym aparataem Olympusa, który pozwala na bezprzewodowe sterowanie pracą zewnętrznych lamp błyskowych.

Olympus nie wahał się skopiować dobrego pomysłu, i wprowadził podobną funkcję w E-3. Nowy korpus potrafi bezprzewodowo (za pomocą przedbłysków) sterować pracą lamp FL-50R oraz FL-36R, są to zmodernizowane wersje doskonale znanych lamp Olympusa (niestety, ich starsze odmiany nie mogą być sterowane w ten sposób).

Zewnętrzne lampy błyskowe mogą być podzielone na trzy niezależne grupy, których pracą sterujemy z poziomu menu aparatu.

Zewnętrzne lampy błyskowe mogą zostać podzielona na trzy grupy, z których dla każdej można zdefiniować odrębny tryb pracy (TTL/Auto/Manual) oraz korektę ekspozycji. W trybie komunikacji bezprzewodowej można również korzystać z trybu synchronizacji przy krótkich czasach ekspozycji (FP). By uniknąć wzajemnych zakłóceń w razie korzystania z kilku aparatów, można ustawić jeden z czterech kanałów komunikacyjnych. Niestety, wbudowana lampa błyskowa w trybie sterownika nie może służyć jako oświetlenie sceny – jej jedynym zadaniem jest wówczas komunikacja z pozostałymi lampami.

Wbudowana lampka błyskowa pozwala na sterowanie trzema grupami lamp błyskowych za pomocą serii przedbłysków.

Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.016s.