Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sprzęt  >  Testy praktyczne  >  TEST: Vanguard GH-100 - snajperska głowica kulowa


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Film małoobrazkowy 36 x 24 mm ma wymiary identyczne z taśmą filmową 35 mm?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

TEST: Vanguard GH-100 - snajperska głowica kulowa
Autor: Marcin Pawlak
Firma Vanguard skonstruowała głowicę kulową o kształcie, który ma fotografowi zapewnić komfort pracy. Podczas sesji fotograficznej sprawdziliśmy, czy rzeczywiście jest to wygodne i uniwersalne narzędzie. Prezentujemy też krótki FILM, wykonany podczas testowania głowicy Vanguard GH-100 w plenerze.

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »

Wykonanie ostrego zdjęcia w słoneczny dzień nie jest zwykle problemem. "Schody" zaczynają się, gdy przychodzi nam fotografować w deszczowy dzień, pod wieczór czy o zmroku. Niewielka ilość światła padającego na fotografowaną scenę powoduje, iż wydłużamy czas ekspozycji, to zaś nieuchronnie prowadzi do poruszenia zdjęcia. Można sobie z tym radzić na różne sposoby: zwiększając otwór przysłony, podnosząc czułość matrycy czy też doświetlając fotografowaną scenę lampą błyskową. Można też posłużyć się urządzeniem, którego historia jest równie długa, jak samego aparatu fotograficznego – statywem. O ile na stabilność aparatu największy wpływ mają nogi statywu, o tyle o komforcie użytkowania w dużej mierze decyduje element, pozwalający zmienić pozycję aparatu względem statywu – głowica.

Poniżej prezentujemy krótki film, wykonany podczas testowania głowicy Vanguard GH-100 w plenerze.


Większość głowic statywowych wymaga użycia obu rąk, by zmienić położenie aparatu. Jednym z wyjątków są pistoletowe głowice kulowe – i do takich zalicza się przetestowana przez nas głowica Vanguard GH-100. Dzięki umieszczeniu dźwigni zwalniającej blokadę położenia wewnątrz uchwytu służącego do zmiany położenia głowicy (i aparatu), możemy obsługiwać ją jedną ręką, co widać na powyższym filmie. Jest to szczególnie ważne, gdy fotografujemy dynamiczną, zmieniającą się scenę – wówczas jedną ręką możemy "prowadzić" aparat, podczas gdy drugą zmieniamy ogniskową obiektywu bądź korygujemy ostrość. O ile jednak większość producentów naśladuje rozwiązania zastosowane przez firmę Manfrotto w modelach 222 czy 322, Vanguard modelem GH-100 proponuje zupełnie nowe podejście do zagadnienia.

Głowica Vanguard GH-100 pod względem konstrukcyjnym zdecydowanie wyróżnia się na rynku. Fot. Vanguard

Pierwszą nowością jest sam kształt uchwytu, którym zmieniamy położenie głowicy. W większości rozwiązań jest on prosty i prostopadły do osi głowicy. Tymczasem Vanguard zaproponował uchwyt łamany, przypominający rękojeść pistoletu. Dzięki temu trzymająca go dłoń przyjmuje dużo bardziej naturalną pozycję, a sam uchwyt jest bardzo pewny. Nietypowych rozwiązań zastosowanych w głowicy GH-100 jest dużo więcej.

Pozycję aparatu zamocowanego na głowicy GH-100 bez problemu ustawimy jedną ręką, drugą możemy wówczas swobodnie zmieniać np. ogniskową obiektywu czy ustawiać ostrość.

« poprzednia strona 1|2|3 następna strona »
Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.342s.