Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Obiektywy i akcesoria  >  Canon EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS i EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS – cyfrowe "kity" ze stabilizacją obrazu


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwszą lustrzanką z samopowrotnym lustrem był wyprodukowany w roku 1947 na Węgrzech aparat Duflex?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Canon EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS i EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS – cyfrowe "kity" ze stabilizacją obrazu
Dodał: Przemysław Imieliński 20.08.2007
Nowe obiektywy Canona, które oferowane będą przy zakupie aparatu w atrakcyjnych cenowo zestawach to odpowiedź firmy na działania konkurencji, która próbuje zdobyć serca klientów aparatami, oferującymi stabilizację obrazu, realizowaną poprzez ruchomy sensor rejestrujący obraz.


Takiego ruchu Canona spodziewaliśmy się już od jakiegoś czasu, bowiem konkurencyjne firmy, takie jak Olympus, Sony, Pentax i Samsung akcentują w swoich kampaniach reklamowych przewagę ruchomej matrycy nad optycznym układem stabilizacji obrazu, oferowanym przez dwóch pozostałych największych graczy w branży. Choć obie metody pozwalają w podobnym zakresie uniknąć ryzyka zarejestrowania poruszonych zdjęć, to w optyczną stabilizację obrazu wyposażane były do tej pory jedynie drogie "szkła" z wyższej półki. Fotoamatorzy o ograniczonych zasobach finansowych byli więc dla konkurencji stosunkowo łatwym "łupem". Możliwość wykonywania ostrych zdjęć w warunkach niedostatecznego oświetlenia przy wykorzystaniu dłuższych czasów ekspozycji i przy użyciu taniej optyki była silnym argumentem przemawiającym na korzyść modeli takich jak Olympus E-510, Sony A-100 czy Pentax K100D Super. Za sprawą nowych "kitowych" obiektywów ze stabilizacją Canon próbuje zmniejszyć niekorzystną relację cenową, która sprawiała, że uzyskanie podobnej funkcjonalności oferowanych przez firmę korpusów wymagało wydania znacznie większej sumy niż w wypadku zakupu zestawu pochodzącego od konkurencji.

Canon EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS

Dwa nowe zoomy to propozycja dla osób rozpoczynających swoją przygodę z fotografią. Oba przystosowane zostały do współpracy z korpusami dysponującymi matrycami formatu APS-C, a więc nie mogą być one podłączane do aparatów z sensorami pełnoklatkowymi. Tym samym nie stanowią one konkurencji dla drogich, stabilizowanych "elek" i Canon nie musi się obawiać, że wprowadzenie nowych zoomów obniży dotychczasowe zyski ze sprzedaży profesjonalnej optyki. Wraz z amatorskimi korpusami będą one oferowały możliwość uzyskania bardzo uniwersalnego zakresu ogniskowych od 28 do aż 400 mm (odpowiednio 29–88 i 88–400 mm), co w połączeniu ze stabilizacją i niewygórowaną ceną może przekonać część nabywców do zakupu sprzętu ostatecznie może nieco droższego, ale firmowanego przez jednego z najbardziej uznanych producentów. Oba zoomy mają pojawić się w sprzedaży w październiku i będą kosztowały EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS – 199 euro, zaś model EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS – 299 euro.

EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS

4 stopnie EV czyli 1/15 zamiast 1/250 s
Zastosowany w nowych obiektywach system stabilizacji optycznej, choć nie tak skomplikowany jak w droższych modelach, ma pozwalać na wykonywanie nieporuszonych ujęć z czasami ekspozycji dłuższymi o cztery wartości EV. W praktyce oznacza to, że modelem Canon EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS będzie można bezpiecznie fotografować stosując czas ekspozycji rzędu 1/15 zamiast 1/250 s. Choć nowe zoomy pozbawione zostały przełączników, umożliwiających wyłączenie kompensacji ruchów poziomych, to producent zapewnia, że zastosowany układ elektroniczny pozwoli na fotografowanie z zastosowaniem panoramowania (ang. panning) dzięki automatycznemu rozpoznawaniu przez procesor obiektywu takiego sposobu wykonywania ujęcia.

Schemat systemu stabilizacji obrazu wykorzystanego w nowych obiektywach Canona.

Canon podkreśla także, że równie istotną zaletą systemu stabilizacji jest możliwość obserwowania stabilnego obrazu w wizjerze aparatu, co w znacznym stopniu ułatwia precyzyjne budowanie ostatecznego kadru.

Plastyczny bokeh, czysty obraz i zaawansowany pomiar światła
Oba nowe obiektywy wyposażone zostały w listki dające przy przymykaniu przysłony otwór o regularnym kolistym kształcie, dzięki czemu obszary pozostające w strefie nieostrości charakteryzują się miękkim, plastycznym rozmyciem. Pozwala to w efektowny sposób wydobywać główny temat fotograficzny z mniej istotnego tła. Wykorzystane w konstrukcji nowych szkieł soczewki pokryte zostały opatentowanymi przez Canona powłokami Super Spectra, które minimalizują powstawanie flar i niepożądanych odbić światła. Z kolei elementy sferyczne i szkło o niskiej dyspersji (UD – Ultra-Low Dispersion) przeciwdziałają występowaniu zjawiska aberracji chromatycznej. Producent podkreśla także kompatybilność obu modeli z system pomiaru światła E-TTL II, dzięki któremu precyzyjnie dobierana jest moc błysku flesza, co ma gwarantować właściwą i powtarzalną ekspozycję fotografii, wykonywanych z użyciem lamp błyskowych.

Ceny:
Canon EF-S 18–55 mm f/3.5–5.6 IS – 199 euro
Canon EF-S 55–250 mm f/4–5.6 IS – 299 euro
Strona producenta: www.canon.pl

Zobacz także:
Canon EF 14 mm f/2.8 L II USM – zmodernizowana szerokokątna i jasna "elka"
Canon EOS 40D – jednak coś nowego
Canon EOS 1Ds Mark III – kolejne wcielenie giganta
Canon wstrzymuje dostawy modeli EOS 1D Mark III
Canon 40D – zdjęcia do przyszłej kampanii reklamowej?
Canon EOS-1D Mark III – nowy firmware, wersja 1.1.0
Ważna poprawka firmware dla Canona EOS 1D Mark III w przygotowaniu
Canon EOS 40D jest (być może) tuż za progiem
Canon EOS 1D Mark III – szczegółowa dokumentacja funkcji użytkownika (Custom Functions)
Canon zbuduje nową fabrykę matryc CMOS
Oznaczenia obiektywów Canona dla systemu EOS

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.508s.