Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Edycja obrazu  >  Warsztaty  >  WARSZTAT: Gruszki na wierzbie, czyli podstawy fotomontażu w Photoshopie


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze zdjęcie zostało naświetlone nie na celuloidowym, ani nawet szklanym negatywie, lecz na płytce cynkowej pokrytej… asfaltem syryjskim?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

WARSZTAT: Gruszki na wierzbie, czyli podstawy fotomontażu w Photoshopie
Autor: Beata Bieniak


« poprzednia strona 1|2|3|4|5 następna strona »

Polerowanie
Bardzo lubię tę część montażu. Po pierwsze to już prawie koniec a po drugie teksturowanie daje zaskakujące efekty. Na tym etapie dodaję zazwyczaj szereg tekstur, na całą lub tylko część powierzchni danej pracy. W przypadku tego montażu użyłam czterech tekstur. Najczęściej korzystam z tych znalezionych w internecie, czasami jednak zdarza mi się zrobić swoją własną. Nie jest to trudne i zbyt pracochłonne, zachęcam zatem do zabawy.
W zasadzie teraz możemy już spłaszczyć nasz obrazek który nadal składa się z szeregu warstw. Ja przeważnie zanim spłaszczę prace, zapisuję ją jako plik .psd. To dobre przyzwyczajenie, zawsze można do takiej pracy wrócić i praktycznie wszystko w niej zmienić. Do dzieła:
  • zapisujemy naszą dość grubą bazę jako plik .psd i spłaszczamy ją,
  • powielamy warstwę /tło/ i teraz możemy zająć się nakładaniem tekstur,
  • otwieramy teksturę którą wcześniej wybraliśmy, zaznaczamy całość, kopiujemy i wklejamy do naszej bazy /Carl+A/ /Carl+C/ i /Carl+V/,
  • zmniejszamy /krycie warstwy/ z teksturą, do ok /30%/ i przechodzimy do trybów mieszania.
  • zmieniając tryby mieszania i krycie warstwy, wybieramy takie ustawienia, przy których nasza praca nabierze odpowiedniego zabarwienia, charakteru i klimatu. Moimi ulubionymi trybami mieszania są /mnożenie odwrotności/ i /nakładka/,
  • części tekstury która w rażący sposób zasłania twarz lub wizerunek osoby uwidocznionej na pracy, wymazuję miękką gumką o dużym pędzlu i niewielkim kryciu. Robię to delikatnie i do chwili gdy uzyskam odpowiadający efekt,
  • bazę z dobranymi teksturami spłaszczamy,
  • w tym momencie możemy choć nie koniecznie poprawić jeszcze kontrast całej pracy.
To w jakie tekstury odziejemy nasz fotomontaż, to już kwestia gustu. Jednym podobają się mocne, żakardowe wzory, innym zaś, delikatne woalowe mgiełki. Ja zdecydowanie preferuję te drugie.
 
I właściwie to już wszystko, nasza praca jest gotowa. Być może potrzebuje jeszcze kilku drobnych poprawek ale o tym już sami zdecydujecie.






Efekt końcowy
Cała tę pracę, oczywiście poza zdjęciami, wykonałam w programie Adobe Photoshop CS.
Photoshop moi drodzy, to solidna, rozbudowana konstrukcja, daje nam ona, nieograniczone możliwości edycji i tworzenia. Jest niezastąpionym narzędziem pracy grafików, amatografików, fotografów i amatorów fotografii.


Photoshop w kreatywnych dłoniach, staje się magicznym narzędziem o niewyobrażalnych wręcz możliwościach. Nie ma efektu graficznego którego nie można by było w nim wykonać. Jego rozbudowany, intuicyjny interface, oraz szeroki i profesjonalny zakres narzędzi, stawiają przed nami ogromną szansę, artystycznego rozwoju.
 
Warto go moi drodzy poznać i ... pokochać.

Zobacz także:
Adobe Photoshop Elements 8 PL – co nowego?
Photoshop – jak to się zaczęło...
Photoshop – ukryte elementy
Warsztat: Tryptyk z jednego zdjęcia w Photoshop Lightroom 2
Warsztat: Usuwanie niepożądanych elementów obrazu
Warsztat: Mała głębia ostrości na zdjęciach z kompaktów
Warsztat: Efektowny kolaż zdjęć
Warsztat: Zdjęcie z kolekcji dziadka
Warsztat: Dodawanie daty na zdjęciach w IrfanView
Cyfrowe panoramowanie i zoomowanie
Warsztat: Korekta zniekształceń geometrycznych w Photoshopie CS2/CS3
Warsztat: Poprawianie ekspozycji fragmentów zdjęcia w Photoshopie
Warsztat: Szybkie tonowanie zdjęć w programach graficznych
Warsztat: Korekta tonalna zdjęć w programie graficznym
Warsztat: Usuwanie koloru – konwersja fotografii do czerni i bieli
Warsztat: Prosta ramka typu pass-partout w Photoshopie


« poprzednia strona 1|2|3|4|5 następna strona »
Powrót do listy artykułów
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.588s.